Dit IS onze tropische tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dit IS onze tropische tuin

Berichtdoor cpo op 07 mei 2013 11:36

Hier zijn onze nigra's ook allemaal prima de winter doorgekomen, beetje bladschade maar dat is het dan, woekeren valt inderdaad reuze mee. De rhyzomen die aan de wandel gaan, gaan meestal boven de grond aan de wandel en kan je heel makkelijk afsteken.

De nigra staat op een dikke meter afstand van de trachy, maar wij willen juist een dichte tuin, gelukkig gaan er nu al wat planten hier en daar doorelkaar heen groeien en deze nigra gaan we dan ook flink uitdunnen als hij dunne stengels tussendoor krijgt. Hij mag dalijk alleen maar zijn dikke stengels laten groeien dus het blijft een open bamboe. We zijn er ook heel blij mee met onze nieuwe aanwinst!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 07 mei 2013 14:07

Mooie tuin hoor! beetje een jungletuin waar ik ook van hou ;)

gr. Jaap
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor cpo op 07 mei 2013 15:30

Haha Jaap, ja klopt, wij willen ook naar jungle toe werken, valt niet mee, want onze tuin is best groot en om alleen maar grote planten te kopen, tsja dat kost ons gewoon teveel geld, dus we moeten een beetje geduld hebben, gelukkig doen alle bamboes (behalve weer die :evil: vivaxen het heel goed! we krijgen eindelijk wat meer hoogte in de tuin.
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Remy op 07 mei 2013 17:46

Phyllostachys (vivax) soorten zijn altijd later met de nieuwe scheuten, ongeveer een maand tot 2 maanden later dan de meeste fargesia's. Dus dat kan allemaal nog komen. Een flinke berg organische mest en veel water doet ook altijd wonderen! Komende week wordt ideaal bamboeweer dus dan verwacht ik ook weer nieuwe scheuten van onze Spectabilis.
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor cpo op 07 mei 2013 18:14

ik weet dat de vivaxen later komen, maar hier groeien ze tot nu toe helemaal niet!
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 07 mei 2013 18:47

Rob schreef:mooi hoor Corinne! :thumb_up: :thumb_up:

P Nigra is winterhard, John (bij mij in ieder geval niet kapot te krijgen).

Die van mij staat in een wijnvat, tot nu toe gaat het goed, maar alstie wat hoger wordt en wil verdampen in de winter?
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 mei 2013 09:27

Die van ons zijn nooit hoger dan 2,5 meter geworden dus ze hoeven niet altijd gelijk 5 meter aan te tikken....
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 08 mei 2013 10:12

Mijn vivaxen zijn eerlijk gezegd ook niet zo hoog, komt ook omdat ze vlakbij bomen staan en het daardoor wat droger is, zodra ze veel vocht, ruimte en voeding hebben gaan ze wel.
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 mei 2013 10:58

Bij ons staat de vivax ook vlak bij bomen (3 meter verder) daarom hebben we nu een bewateringssysteem aangebracht. Ruimte hebben ze zeker 10m² is er afgezet voor de vivax en in de hoogte kunnen ze ook, geen last van de bomen. Maar ja dan moeten ze wel gaan groeien, hopelijk deze zomer.... :?
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 08 mei 2013 14:28

De trachycarpus zal blad hebben van zo'n anderhalve meter schat ik. Phyllostachys nigra heeft zijtakken en hangt meestal toch wel aardig door. Daar kan je dus ook nog een meter of anderhalf a twee voor rekenen vanaf het punt waar de stengel in de grond staat. En dan hebben we het nog niet gehad over het uitbreiden van de wortelstokken. Ik houd ook van jungle-effect maar denk toch dat een meter te weinig is. Maar goed hij staat er en verplaatsen houden bamboes niet zo van. Je kunt altijd nog aan 1 kant rhizomen wegsteken en aan de andere kant laten groeien als je wilt schuiven.
Pieter73

45 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video