@ Hitch,
Mocht ik u zijn ik zou het eiland in de grote vijver weg doen en een eiland fabriceren op dezelfde plaats nadat je de naar ik veronderstel vijverrubber hebt geplaatst,als er stapstenen in een vijver kunnen geplaatst worden kan je ook een eiland er in plaatsten.
Dan het probleem met opmeten van de vijver is zeker met een grillige vorm niet makkelijk daarom zou ik het volgende doen,de grote vijver heeft een vorm van een cirkel,de beek lijkt wat op een grote lange rechthoek naar ik veronderstel die aansluit op de grote vijver,als je nu tussen de grote vijver en de beek een tussenschot plaatst dan heb je zogezegd twee aparte vijvers die volledig tegen elkaar aan aansluiten,je moet enkel zorgen dat de beek hoger ligt dan de vijver, nu kan je de beek apart opmeten en de grote vijver apart opmeten dit is veel gemakkelijker plus het gewicht van de vijverrubber ligt ook veel lager aangezien je twee aparte waterpartijen hebt die toch in elkaar overvloeien,een tussenschot kan gemaakt worden van sandwichpanelen,sterk en toch niet zwaar en heel belanrijk roest niet en kan niet wegrotten
Het systeem van opmeten hoeveel vijverrubber je nodig hebt is als volgt:neem de lengte van de vijver plus 2x de diepte plus 2x een halve meter om over de kant te werken en het zelfde doe je met de breedte,wat betreft een cirkel neem je de diameter plus 2x de diepte plus 2x een halve meter om over de kant te werken en deze uiteindelijke diameter verwerk je in een vierkant.
Hopelijk ben je hier mee wat verder geholpen
Groeten, Jaak