Ik vind deze palm ook heel erg veel lijken op een Washingtonia RoBusta. En die zie je erg veel in Turkije. Ik hoop dat hier een echte kenner uitsluitsel kan geven
Harold, bedoel je een Washingtonia? Een Washingtonia kan hier wel dit formaat krijgen hoor. Er zijn een aantal forumleden, waaronder mijzelf, die toch een behoorlijk exemplaar in de volle grond hebben staan.
Niet vergeten bij te vertellen dat deze erg goed dienen beschermd te worden in de winter en zeer zeker ook bijverwarmd. Vorstvrij houden lijkt mij zelfs niet voldoende als je een gezonde palm wilt overhouden maar denk dat de t° rond de 5°C moet worden gehouden.
@Erna: Wat een prachtexemplaar heb jij zeg! Wat is dit een blikvanger in de tuin. De stam alleen al is Kolossaal. Ik heb altijd geroepen dat ik palmen best wel wil gaan beschermen maar niet met warmtekabels in de weer wil gaan. Nu begin ik aan mijn uitspraak toch een beetje te twijfelen. Ik heb zelf al ongeveer 4 jaar een Robusta in pot, die wordt eigenlijk iets te groot, dus de eerst stap is eigenlijk al gezet.