Wortels wagnerius

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Wortels wagnerius

Berichtdoor anouk op 26 mei 2013 17:24

Ik maak me enige zorgen om mijn wagnerius die ik vorig jaar heb geplant, omdat deze een paar weken totaal geen groei laat zien. Ik heb alle oude bladeren er af geknipt maar het nieuwe blad komt ook niet echt door. De kroon gelukkig is niet rot want je kan de bladeren er nog net uittrekken.

Bij het planten van de wagnerius had ik aan de zijkanten tempex ingegraven ter bescherming tegen de kou. Ik was bang dat het tempex misschien de groei stagneerde en vandaag uitgegraven en kluit beetje afgespoeld en nieuwe grond erbij gedaan. Ik ben benieuwd wat jullie van de wortels vinden en nog tips hebben. Bedankt alvast!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (171.61 KiB) 2748 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (127.21 KiB) 2748 keer bekeken
anouk

0 bedankjes

Re: Wortels wagnerius

Berichtdoor MooiePalm op 26 mei 2013 17:45

anouk schreef:Ik maak me enige zorgen om mijn wagnerius die ik vorig jaar heb geplant, omdat deze een paar weken totaal geen groei laat zien. Ik ben benieuwd wat jullie van de wortels vinden en nog tips hebben. Bedankt alvast!

Het eerste jaar schijnen ze meer wortels aan te maken en daarna zijn de bladeren aan de beurt. De temp. is ook nog niet geweldig waardoor de groei ook stagneert. Ik zie mooie witte wortels en de speren zitten goed vast dus zou me niet al te veel zorgen maken.
Ik heb 5 waggy's staan zowel in pot als in de volle grond en daar groeien de bladeren ook nog niet van, zodra de temp. omhoog gaat komt dat wel.
MooiePalm

6 bedankjes

Berichtdoor hexina op 27 mei 2013 14:12

Idd de tempratuur is er nog niet naar dat je ook echt groei ziet. Daarbij zal de palm eerst flink wortels gaat aanmaken voordat ie weer echt groei vertoont. Ik zou ook niet steeds naar zijn wortels gaan kijken want wellicht verstoor je daar de groei weer mee.
Gelukkig word het komende week qua zonuren en tempratuur stukken beter dan afgelopen weken.

Ik persoonlijk denk dat door de kou en de vele regen de groei nog niet optimaal is.
Gewoon geduld hebben en dan zie je hem vanzelf groeien :thumb_up:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 02 jun 2013 13:38

Geduld, die van mij is nu na 3 jaar aardig aangeslagen en heeft dit jaar inmiddels een heel nieuw blad.

Mooi formaat heb je daar zeg. :thumb_up:

Succes en groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor Harold538 op 02 jun 2013 16:57

Ik dacht dat veel water (dus ook regen) alleen maar goed is voor een Trachycarpus? Als je maar zorgt voor goede drainage. Het is toch meer de temperatuur die wonderen doet? Alhoewel tropische temperaturen schijnt voor deze palm ook niet echt bevorderlijk te zijn.

Als ik kijk naar mijn beide Trachy's van vorig jaar met die natte zomer, hebben ze het behoorlijk voor hun kiezen gekregen. En op de warme dagen gaf ik ze emmers water, soms wel 15 liter per palm om de dag.
Mijn exotische tuin

viewtopic.php?f=49&t=14359
Harold538

5 bedankjes

Berichtdoor eddy21 op 05 jun 2013 23:20

ik kan nu het mooi warm weer is merk ik dat nu eindelijk mijn palmen groeien
dus komt goed was gewoon te koud
zelfs het gras groeide niet ;) 8-)
eddy21

34 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen