Hoi, dat ziet er inderdaad weer super uit alsof het zo van de kweker komt ziet weer heel mooi uit bij jou en leuk als je wat in potten hebt staan kun je nog eens schuiven van plek. Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
@ Remy, het stukje is misschien wel te klein nu ik jou zo hoor. Ik heb ong 50 bij 50 afgezet, een kwart m2 dus. Zou dit nog te doen zijn? Bedankt voor je uitvoerige uitleg trouwens
@ Pieter, is inderdaad een Archontophoenix A. Nieuwe aanwinst van Exotenhof
Groeten, Richard
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Voor de eerste 2 jaar gaat dat wel hoor, ik ken er genoeg die phyllostachyssoorten in kuipen houden. Daarna zul je hem toch de ruimte moeten geven zodat hij echt mooi kan worden en dan is een begrenzer van 50cm goed hoor. De bamboe zit maar een cm of 25 - 30 in de grond.
Een kwart vierkante meter is toch wel heel erg weinig voor Phyllostachys hoor. Bovendien is de aansluiting van de folie niet goed afsluitend. Zelf heb ik een paar methodes uitgeprobeerd die niet voldoende bleken. Tegenwoordig vouw ik de uiteinden richting kern van de pol en maak dat aan elkaar door er twee aluminium hoekprofielen overheen te zetten die ik met RVS bouten en ringen aan elkaar koppel.
Ziet er weer supermooi uit allemaal! Het is één van die onderwerpen op dit forum waar ik altijd blij van word! Zag ik het nu goed en heeft de Opuntia ficus indica die achter de Butia stond het in de volle grond niet gered?
Hierbij nog een foto van hoe ik de uiteinden van de bamboefolie tegenwoordig aan elkaar verbind. Op deze manier schampen de rhizomen langs de aansluiting i.p.v. dat ze er tegen aan gaan duwen. En als ze er al tussen komen kunnen ze bij gebruik van hoekprofielen zo'n scherpe bocht niet maken.
Bijlagen
Rhizoombegrenzer aansluiting.JPG (237.5 KiB) 3366 keer bekeken