Pups Musa Basjoo stekken

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Pups Musa Basjoo stekken

Berichtdoor Scriptascripta op 01 jun 2013 09:45

Hallo allemaal!

Ik lees sinds kort mee op dit forum, omdat ik dol ben op exoten en er ook al een aantal heb, zoals de Trachycarpus Fortunei, Canna's, Strelitzia's en Musa Basjoo's.

Over de laatste heb ik dan ook een vraag;

Ik heb het geluk dat ik mijn planten bij een tuinder in de kas kan laten overwinteren. Toen ik ze daar ophaalde, zag ik dat er bij één Musa twee pups waren ontstaan. Ik heb de handleiding al gelezen over het stekken van de pups, en daar stond dat je ze van de moederplant mag afsnijden als ze zelf worstels hebben. Nu is mijn vraag; wanneer ontstaan die wortels? Het zijn geen waterpups en ze zijn al ongeveer 12cm hoog. Afgelopen week heb ik voorzichtig wat grond weggegraven, maar ik zag nog geen eigen wortels bij de pups. Weet iemand wanneer ik die kan verwachten? En heeft iemand misschien een foto van hoe die wortels er dan uitzien?

Alvast vriendelijk dank voor jullie hulp!
Scriptascripta

8 bedankjes

Re: Pups Musa Basjoo stekken

Berichtdoor David M op 01 jun 2013 10:32

hey!

ik zou toch wachten tot de pups en 40 a 50 cm hoog zijn hoor,dan hebben ze normaal zelf al wortel genoeg ..;
David M

9 bedankjes

Berichtdoor Scriptascripta op 01 jun 2013 11:51

David M schreef:hey!

ik zou toch wachten tot de pups en 40 a 50 cm hoog zijn hoor,dan hebben ze normaal zelf al wortel genoeg ..;

Dank je wel voor de vlotte reactie! Ik zal dus nog even geduld moeten hebben ;) !
Scriptascripta

8 bedankjes

Berichtdoor Harold538 op 02 jun 2013 04:10

Als het weer een beetje meezit zijn ze binnen een korte tijd zo op 40/50 cm :D dat is het leuke aan de musa basjoo (groeiden palmen maar zo snel)
Mijn exotische tuin

viewtopic.php?f=49&t=14359
Harold538

5 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers