bodem bedekker uit Lanzarote

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

bodem bedekker uit Lanzarote

Berichtdoor Pumilio op 25 jun 2013 20:27

Wie kan mij vertellen wat dit is?

Hij komt voor als bodem bedekker in Lanzarote...heb hem deze winter op de vensterbank gehad en nu een maandje buiten staan, waar hij nu lekker uitloopt en in bloei staat.
Bijlagen
P6250560 klein.jpg
P6250560 klein.jpg (88.3 KiB) 2256 keer bekeken
Pumilio

1 bedankjes

Re: bodem bedekker uit Lanzarote

Berichtdoor homer op 25 jun 2013 21:51

ik denk een portulaca?
homer

24 bedankjes

Berichtdoor Pumilio op 25 jun 2013 22:31

Bedankt Homer :thumb_up:

Ik heb nog even gegoogled op de Portulaca
Portulaca grandiflora 'Sundial Fuchsia' is het soort wat ik hier heb...echt een leuk en kleurrijk plantje.
Een mooie aanwinst voor bloembak of rotstuin en makkelijk te onderhouden.

Tips bij het kopen

Koop in het voorjaar vers zaad en kweek de planten zelf op. U kunt ook jonge planten in setjes van zes stuks kopen. Koop nooit planten met verlepte of gele bladeren. Controleer ook de stengels en knoppen op bladluizen.

Tips van de prof

Portulaca is in principe ongevoelig voor droogte. Maar als u de planten bij grote hitte wat water geeft, bloeien ze uitbundiger. Het zaad van portulaca kunt u gemakkelijk oogsten. Bewaar het op een droge, donkere en koele plek.

Licht en grond

Volle zon. Portulaca is een plant die van warmte houdt en op zeer warme, droge plaatsen uitstekend gedijt. Zandige, doorlatende grond. In zware kleigrond kunnen de planten gemakkelijk rotten. Werk er veel zand en compost door.

Problemen

Bij aantasting door trips lijken de bladeren van portulaca zilverachtig gespikkeld. De slanke, ongeveer 1 cm lange insecten zuigen het sap uit de planten. Tot op zekere hoogte kunt u een aantasting voorkomen door de planten nooit uit te laten drogen. Behandel aangetaste planten met een insecticide.
Pumilio

1 bedankjes

Berichtdoor Pumilio op 26 jun 2013 13:22

deze wilde ik jullie niet onthouden...een macro foto van het hart.
Bijlagen
P6260572 uitsnede_HDR klein.jpg
P6260572 uitsnede_HDR klein.jpg (37.37 KiB) 2191 keer bekeken
Pumilio

1 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie