mysterieuze boom/struik wie helpt mij?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: mysterieuze boom/struik wie helpt mij?

Berichtdoor Exotengek op 11 aug 2013 03:27

Zo mooi is tie ook niet, :O Vindt het zelf een prachtige plant. maar idd als je dieren hebt eruit Zeer giftig mannetje die wonderboom.
Exotengek

11 bedankjes

Re: mysterieuze boom/struik wie helpt mij?

Berichtdoor Sub T op 11 aug 2013 22:45

Ik zou hem er in dit geval ook uitdoen denk ik.
Ik heb zelf ook enkele ricinussen staan, achterin de perken en dus niet onmiddellijk "aanraakbaar" vanaf terras of gazon. Ons dochtertje van bijna 3 is nogal voorzichtig en vraagt altijd of ze iets mag doen enzo en is heel wantrouwend met nieuwe etenswaren :) ze zal dus nooit zomaar bladeren van planten of zoiets in haar mondje steken. Maar op deze leeftijd wordt ze natuurlijk sowieso continu in de gaten gehouden wanneer ze in de tuin is, ik heb verder nog andere "gevaarlijke" planten staan zoals Brugmansia, Oleander en Yucca gloriosa.
Best is volgens mij de kinderen aan te leren dat ze van planten eten ziek worden en dat die en die planten gevaarlijk zijn en "pieken" :) want tenslotte zullen ze ook misschien bijvoorbeeld ooit taxusplanten tegenkomen waar van die rode als snoepjes uitziende besjes in hangen, terwijl jij dan net niet in de buurt bent.
Maar probeer dat maar eens aan een hond uit te leggen :)
Sub T

138 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie