Inazuma schreef:En Videomaster een levensvatbaar scheutje van deze staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Maar ik ben me ervan bewust dat dat in de praktijk hoogst waarschijnlijk onhaalbaar gaat zijn.
Hoezo, waarom niet? je weet ze toch staan? Maken we terug een dagtripje naar daar!
Om de rest van de leden hier op het forum te laten lekkerbekken...... de lokatie.
Wie zich even als "tarzan" geroepen voelt, kan hier even zijn hartje ophalen. Best ga je onder begeleiding van een plaatselijke gids (100 baht), die je onderweg de nodige uitleg geeft, dan wordt je op het eindpunt nog door een "stalen buffel" afgehaald (10 baht/persoon). In alle rust genieten van de wondere natuur.
Best muggenspray op je benen spuiten!... (ik kan er van meepraten)
natuurlijk (hoe kan het anders) weer een aantal foto's
De bamboe zelf is rijkelijk te vinden onderweg naar deze grot...
Toevallig vonden we onderweg dit grottencomplex in de omgeving van Nong Hin. Googlen naar de naam van deze grotten bracht niets op, maar wikipedia schrijft:
De sanskriet term Bodhisattva is het equivalent van de pali term Bodhisatta. De term bodhisattva wordt in het Mahayana boeddhisme gebruikt, terwijl bodhisatta in het Theravada gebruikt wordt. In beide tradities verwijst het woord naar een wezen (sattva) dat naar verlichting (bodhi) streeft. Thaise mensen geloven dat koning Bhumiphol van Thailand een bodhisatta is. Ook van verschillende
hoog-gerespecteerde monniken in Thailand wordt aangenomen dat zij bodhisattas zijn. De bodhisatta die het dichtst bij het Boeddhaschap is, is Maitreya, de volgende (toekomstige) Boeddha.
Gids (met verlichting) is ter plaatse aanwezig voor de schamele som van 100 bath. Zeker de moeite waard voor een bezoek.