Hoi,
Ik zou graag jullie advies willen, want nadat ik het diverse fora doorgezocht heb vraag ik mij af wat de beste actie is. Ik heb twee Trachycarpus Fortunei palmen op mijn dakterras. In de plastic bakken waar ze in bezorgd waren leken ze nog wel te groeien. Ik heb ze in de lente/zomer van 2012 verplaatst naar de houten bakken op de foto. Nadat twee eerder gekochte palmen de winter niet hadden overleefd heb ik deze palmen ingepakt met hoezen, verwarming met themostaat en zelfs een een soort kas constructie om de palmen gebouwd om ze uit de wind te houden.
De palmen lijken goed de winter te zijn doorgekomen echter staan ze stil, ze groeien totaal niet.
Bij het verplaatsen van de plasic naar houten bakken heb ik niet gecontroleerd of de kluit vol zit met klei wat mogelijk de groei kan verstoren. Ik wil best de palm eruit halen maar vraag me af of hij niet nog een klap krijgt, ik begrijp dat het verpotten van een palm al een enorme klap geeft en de palm een jaar of zelfs meer nodig heeft om weer te gaan groeien.
De vraag is nu, moet ik wachten of toch controleren? Ik heb het idee dat de palmen langzaam toch achteruit gaan. Zijn er nog andere mogelijheden?