Hoi, vanochtend bij een flets zonnetje wat foto's genomen van de border en zijn palmgasten, het is nog wat kaal, ga nog kijken voor wat laagblijvende soorten en ga ook de zwarte potten vervangen door bruin/rode zodat ze niet meer zo opvallen, zal ook vermelden van waar en wie de planten afkomstig zijn en ongeveer een leeftijd geven,
Vanaf het terras zie je de lichte zonnige plek al,

hier het blad van de kronkelhazelaar waar ik het over had, moet nog een stuk van gesnoeid,

het gras wordt deze week bijgezaaid,

Geheel overzicht,

Deze Phoenix kon er niet echt bij staan en heb ik groter gezet en op zijn oude pot gezet zo past het net! de Phoenixen heb ik mee van zaad uit Napier N.Z. 1999/2000, de Agave americana heb ik van een scheut mee uit Kroatië [ jong van oude plant nu +-5 jaar,

Deze twin Trachy heb ik van Ro gekregen 2011, heefd lang in kleine pot gestaan,

De wat hogere Phoenix canariensis die in de volle grond staat en nu al veel plaats inneemt, dat zal nog wel wat meer worden als die goed gaat groeien!

De grootste Trachy die ik heb als zaailing gekregen van Bert [turtleboy] dacht 2006/2007 weet het niet zeker meer, deze heeft nu een mooie stam al heeft die de eerst jaren flink gekropen,

deze Trachy wagnerianus heb ik als zaailing van Arian, Haps mei 2009 eerst mini blaadjes maar ze worden nu steeds groter,

En als laatste van wat er nu staat de Chamaerops humilis, jong plantje 2011 Aveve,

De grote Washingtonia robusta is van zaad uit Turkije 1994.
Ik heb nog een aantal verschillende soorten Trachy's zoals de T. takil, die volgen ergens deze week als ze zijn omgeplant.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC