Hallo allemaal,
Ik had een lang bericht getypt maar tijdens het toevoegen van foto's is alles per ongeluk verwijderd. Heel vervelend, vooral op dit tijdstip met een werkdag voor de boeg.
Ik heb nu geen zin meer om alles opnieuw te typen in een verhaal dus zal het samenvatten:
Palm:
- Sinds mei in huis
- Deed het erg goed tot enkele weken geleden
- Standplaats in het midden van het huis in een hoek. Paar keer per week in de woonkamer voor meer zonlicht.
- Water werd ongeveer 3 keer per week gegeven, pot heeft gaten onderin. Nooit water zien liggen.
- Sinds juli 1 x per week klein beetje vloeibare palmvoeding tijdens het water geven
- 2 nieuwe takken gegroeid, erg mooi jong groen van kleur, steken nu al boven de rest van de bladeren uit.
Problemen:
- Sinds enkele weken geleden begonnen
- Eerst enkele witte korrels op de aarde/grond. Kon ze fijnmaken, maar niet tot poeder want ze waren/zijn niet droog.
- Daarna witte stippen op enkele takjes. Daarna ook op wat bladeren
- Stipjes werden langwerpig en meer. Kleine ophopingen ervan in de hoekjes van 2 takjes.
- Een klein nieuw palmpje dat groeide, is helemaal misvormd gegroeid en groeit niet meer verder
- De twee nieuwe jong groene takken openen niet meer verder. De laatste bladeren hadden naar mijn gevoel 2 weken geleden al los moeten raken van elkaar, maar zitten nog steeds vast.
- Een ander jong takje helemaal onderin is in korte tijd helemaal donkergrijs uitgedroogd. Erafgeknipt.
- Een andere kleine tak is helemaal onderaan vlak aan de grond bruin/grijd/vochtig geworden en kon de tak eraf breken. Stammetje steekt nu nog een cm uit boven de grond. Hij zit te stevig in de grond.
- Inmiddels 5 a 6 takken er vanaf geknipt. Nu ziet hij er nog vol uit, maar ben bang dat ie straks kaal wordt als ik door moet blijven knippen.
Guys, please help! Is dit wolluis? Zoja, wat kan ik er het best aan doen en wat zou de oorzaak kunnen zijn van de andere rare symptomen?
https://plus.google.com/photos/10770702 ... tuzX4qmtQw
Ps. deze foto's zijn in het begin gemaakt. De stipjes zijn de laatste paar dagen 2 keer zoveel en blijven zich langzaam verspreiden over andere takken.