Dypsis Lutescens

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Dypsis Lutescens

Berichtdoor linsay op 10 sep 2013 15:10

Hallo
Ik heb 3 weken geleden een Dypsis Lutescens gekocht. Ik geef het tijdens de zomer nu elke zondag water met wat meststof van Compo. Nu begint mijn palm op de blaren donkerbruine plekken te krijgen en gaan de blaren meer hangen. Kan dit door de mestof zijn of geef ik gewoon teveel water? Ik heb enkele foto's toegevoegd zodat het duidelijk zou zijn wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

page.jpg
page.jpg (64.93 KiB) 1821 keer bekeken
linsay

0 bedankjes

Re: Dypsis Lutescens

Berichtdoor Hitch op 10 sep 2013 15:34

Elke week meststof? Beetje te veel van het goede hoor, eens per maand is voldoende. Water geef je pas als de potgrond droog begint aan te voelen. Als je je vinger even in de grond steekt tot een cm diep en dat is droog dan kun je bijgeven. Wel ook zeker zien dat de wortels nooit in water blijven staan.
Hitch

156 bedankjes

Re: Dypsis Lutescens

Berichtdoor linsay op 11 sep 2013 12:14

Hitch schreef:Elke week meststof? Beetje te veel van het goede hoor, eens per maand is voldoende. Water geef je pas als de potgrond droog begint aan te voelen. Als je je vinger even in de grond steekt tot een cm diep en dat is droog dan kun je bijgeven. Wel ook zeker zien dat de wortels nooit in water blijven staan.
Owh oke , bedankt voor de snelle reactie!
linsay

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?