Merci Peter, Eduard en Rick !
Sub T schreef:En Sven jong? Met zo'n mooie tuin, uitgebreidde plantencollectie en ervaring verwacht ik bij CB binnenkort toch een behoorlijk oud en verrimpeld mannetje tegen te komen hoor.

Haha, zo erg is het gelukkig nog niet
JmC4c schreef:Prachtig Sven
Ik ben op slag verliefd op de Cardiocrinum cathayanum.
Eerlijk gezegd eigenlijk op al die mooie bloeiers in je collectie
Je krijgt daar hoge vorst temperaturen, maar dat is er niet aan te zeggen.
Wat je allemaal lukt te overwinteren in volle grond, vindt ik ongelooflijk super
Grtz,
Jean-Marie
Ja, die is mooi he, staat nu ook weer vol zaaddozen (uw C. giganteum ook ? )
En wat de felle vorst betreft, ik ben meer en meer aan het zoeken naar winterharde planten en probeer hetgeen 's winters moet uitgedaan worden te beperken tot de exotenborder. Al de rest wordt beschermd of aan zijn lot overgelaten. Dat laatste levert vaak nog de leukste en verrassendste resultaten op
Waterboyke schreef:gedachte ''ow, daar wil ik wel een stekje van. ow en dat ook, en dat ook weer enz...''

Geweldig die pink China's hé, en ze waren vorig jaar al ferm. Hier staan ze nu volop in bloei. Wat me wel opviel is de groei van de Phoenix, die valt precies een beetje tegen denk ik niet ? Je bananen hebben het wel heel goed gedaan dit jaar precies
Je mag het altijd laten weten als je iets ziet voorbijkomen wat je nog zoekt he
Pink China staat hier nu ook vol in bloei (al meer dan een maand).
Ik vind dat de Phoenix en Washi en Butia juist heel goed gegroeid hebben dit jaar

, misschien dat het minder opvalt met de andere planten er zo rond. ? (toen jij hier was vorig jaar waren er al veel planten uitgegraven voor de winter denk ik)
En van de Musa's vind ik dan weer dat ze het niet goed gedaan hebben
Ben heel wat stammen volledig verloren , en heb veel stammen een stuk moeten inkorten omdat ze niet wilden groeien in het veel te koude voorjaar. De Ensete Maurelli bijvoorbeeld is pas begin augustus mooie bladeren gaan maken (daarvoor enkele misvormde) de laatste maand is alles wel heel erg snel gegaan, maar de schade van het slechte voorjaar kunnen ze toch niet meer inhalen ...