Zulke mooie borders met bijzondere bloemen ... Axl rose is wel echt een mooie Brugmansia ! Heel mooie ensete ook. Ik zie ook dat er een vlinderstruik staat, ik neem aan dat je dan veel gevleugeld bezoek krijgt ?
@ Koen, . De keuze is bewust gemaakt om bijen en vlinders te lokken in een deel van de tuin. Zo kan ik mijn aandeel aan de natuur brengen. De Oost-Indische kers zorgt voor het grootbrengen van de rupsen. Ik laat daar alles zijn gang gaan en bestrijd ze niet. Dus veel bezoek van deze insecten, ik kan er van genieten
@ Luc, ik weet het dat de koude ermee te maken heeft, (je had me ervoor gewaarschuwd) maar die geraakt niet meer in de serre zonder snoeien. Sinds deze uit de serre is, is deze nog gegroeid. Nog niet gemeten nu. En ik heb ondertussen al enkele rijpe zaaddozen kunnen plukken. Volgend jaar zaai ik, deze gaan als test dienen voor hun winterhardheid Hoe gaat het nu verder ivm de overwintering (droog, snoeien, enz?)
@ Nody, om bloei te hebben het hele jaar door is het een must om veel beplanting te zetten. Je mag dan vlug 3 tot 4 meter brede borders hebben om nog niet te spreken van de lengte. Dan kan je het overzichtelijker houden.
@ Rob. voor het voorjaar en najaarseffect in bloei doe het volgende -> Combineren met vaste planten, zoals een aster en Echinacea, Rudbeckia en veelal vindt je hibiscus ook weer terug. Daar is zo'n verscheidenheid in te vinden. Alsook bloembollen (voorjaar).