Beschermen van bananen en andere exoten tegen storm?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Beschermen van bananen en andere exoten tegen storm?

Berichtdoor Scriptascripta op 26 okt 2013 22:08

Voor aanstaande maandag wordt er stormachtig weer voorspeld en zoals we allemaal wel weten vinden de bladeren van onze Bananenplanten dat niet zo leuk.

Doen jullie nog speciale dingen om de planten en bladeren tegen stormschade (of schade door zware regen of hagel) te beschermen? Ik kon er in dit subforum niks over vinden, maar misschien zijn er leden die goeie tips hebben?

Mijn bananen staan inmiddels in potten (kunnen we ze ook snel naar de kas brengen als er vorst voorspeld worst) en die kan ik redelijk uit de wind onder een fietsencarport kwijt gedurende storm of zware regen-, of hagelbuien.
Scriptascripta

8 bedankjes

Re: Beschermen van bananen en andere exoten tegen storm?

Berichtdoor p e t e r op 26 okt 2013 23:35

Ik leg mijn kwetsbare planten plat of breng ze tijdelijk naar het tuinhuis.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Re: Beschermen van bananen en andere exoten tegen storm?

Berichtdoor prutser 2 op 30 okt 2013 00:40

hallo , ik zelf doe er helemaal niets aan om tegen hagel storm e.d. te beschermen, alleen tegen vorst bescherm ik de banaan.
de banaan kan erg goed tegen storm en hagel, de bladeren worden als ze niet geknakt zijn in reepjes gescheurd franje dus.
op die manier beschermt de plant zichzelf , de stam zelf kan echt veel hebben, en nu het toch al herft is, is de glans er toch al van af, maar als er in de vroege lente dit zal voorkomen of midden in de zomer, ja, dan is het wel even zonde van die mooie bladeren ,maar die lopen dan toch wel weer uit, en na een paar weken zie je er niets meer van.
ook na deze zware storm is hier erg veel schade aan dak en bomen , maar mijn bananen staan er nog, ik bedoel maar, m.v.g.paul
prutser 2

23 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers