Musa Basjoo binnen overwinteren

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Musa Basjoo binnen overwinteren

Berichtdoor teun op 12 nov 2013 16:51

Ik heb 2 Musa Basjoo's binnen staan ter overwintering. Vanaf Oktober hebben deze geen druppel water meer gehad. Ze staan in een onverwarmde, geïsoleerde ruimte waar de temperatuur nu steeds rond de 12c-15c is. Straks in de winter verwacht ik dat het daar rond de 8c-10c zal zijn.
Wat kan ik nog voor maatregelen treffen om deze planten goed de winter door te helpen?.
De grote variant zit al een tijd vol met zwarte luisachtige beestjes. Ik spuit er nu steeds water met spiritus op maar ze hebben het nog steeds naar de zin in de plant. Ik heb een foto bijgevoegd van hoe de planten er nu bij staan.

Afbeelding
teun

0 bedankjes

Re: Musa Basjoo binnen overwinteren

Berichtdoor jop op 12 nov 2013 20:26

Als het echt bladluis is zou je ook een zachte kwast kunnen pakken en de beestjes er gewoon afvegen. Als je met een spiritus oplossing aan de gang gaat schijn je ook (groene) zeep aan het mengsel te moeten toevoegen; De zeep zorgt er nl voor dat de oplossing aan de bladluis blijft kleven, zodat de spiritus langer haar werk kan doen. Bij echt hardnekkige bladluis kun je zelfs nog een extra geconcentreerde oplossing maken, het is dan wel aan te raden om na ongeveer een uurtje de plant af te spoelen met schoon water, anders legt je banaan ook het loodje :-)

Overigens denk ik dat de grond nog best een beetje vochtig mag zijn bij 15 graden.

Succes!
jop

1 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming