oud cemunnos leden

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

oud cemunnos leden

Berichtdoor ramon van weezep op 14 dec 2013 21:07

ik dacht net tijdens het internetten weer even terug aan de cemunnos tijd.
een forum waar ik het nog steeds jammer van vind dat we moesten stoppen.

er zijn veel cemunnos leden verhuist naar het palmvriendenforum maar waar zijn jullie allemaal gebleven want ik zie hier weinig actieve oud cemunnos leden die voorheen op het cemunnos forum wel erg actief waren.
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Re: oud cemunnos leden

Berichtdoor boemel op 14 dec 2013 21:38

Ik ben er nog altijd hoor! :D

groeten Luc B.
boemel

47 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 14 dec 2013 21:41

Hoi, ik denk dat veel mensen op facebookplantfora zitten, er zijn ook veel trouwe mensen van palmvrienden verdwenen, soms zie je nog een aanbieding van die gasten bij aangeboden! Er is de laatste jaren veel goede info doorgegeven en dan komen er ook minder vragen lijkt mij, zelf ben ik een beetje verslaafd aan de plantfora al neemt dat ook langzaam wat af :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 14 dec 2013 21:47

Ik ben er in ieder geval nog wel, maar ben nu vooral even een lezer. Ik vind het ook jammer dat er veel ervaren leden niet of nauwelijks actief zijn. Op Cemunnos was een heel leuke sfeer en ik mis dat forum ook nog steeds vooral vanwege de vele ervaringen die gedeeld werden. Jammer van de te commerciele achtergrond, daar stoorde ik me wel aan. Maar de info was vaak goed. De sfeer is hier gelukkig ook erg goed, maar ik mis soms wat diepgang. Is het omdat veel leden veel exoten hebben verloren de afgelopen winters? Of zijn er nu ook gewoon meer lezers? Of zijn veel leden gestopt met de hobby?

Het is niet zo dat ik nu zo heel veel te bieden heb. Mijn ervaring gaat vooral over palmen en niet zo zeer over andere exoten. Ik waardeer dat wel heel erg als ik zulke verhalen vooorbij zie komen, maar ben zelf even gestopt met reageren.

Wintertijd is ook altijd wel een wat rustiger tijd, niet? Wellicht dat deze zachte winter, want die blijft zacht ;), weer meer hobbyisten actief maakt.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 dec 2013 21:59

Er is niets beters dan een echt forum ipv een facebook groep ;)
Ik heb idee dat het door de facebookgroep hier ook wat minder activiteit is.

Helaas heb ik het Cemunnos tijdperk niet meegemaakt.

Misschien is het ook dat veel nieuwe leden erg enthousiast zijn begonnen en wat hier al eerder werd beschreven dat ze veel planten hebben verloren. Exotische planten blijft natuurlijk een aparte sport binnen de kunst der tuinieren. Van mij mag er ook best wat meer diepgang op de planten of wat is nou een echte exotische tuin? Komt zo veel meer bij kijken.

Soms mis ik dat wel, en ja je komt natuurlijk niet buiten de vragen over bescherming van een fortunei of andere beginners vragen. Iedereen is ooit begonnen zonder enige kennis.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 14 dec 2013 22:22

Mee eens. Ik vond trouwens de facebook groep van Cemunnos een absolute domper! En iets beters heb ik nog niet aangetroffen. Wat dat betreft gaat er niets boven een goed forum als deze. Maar ik struin steeds meer over internationale forums, hoewel dat we interesaant is, is dit vaak nauwelijks bruikvbaar voor de Nederlandse situatie.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor erna op 15 dec 2013 00:11

hallo,

Ik zat vroeger ook op het Cemunos forum, maar was vooral een 'lezer".

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor draco op 15 dec 2013 02:14

Ik heb ook een korte periode op Cemunnos rondgehangen, met als ik mij niet vergis dezelfde avatar, maar een andere nickname 'Florifacies'. Het ging daar volgens mij mis vanaf het moment dat een van de oprichters een handeltje in palmen was gestart. Ik heb er een vervelende nasmaak aan overgehouden. De aflevering van mijn bestelling verliep nogal wanordelijk. Om gewicht te besparen waren de palmen uit hun respectievelijke potten getrokken en kon ik direct aan de slag. Bij de ontvangst bleek ook nog dat zendingen waren verwisseld. Een aantal planten had duidelijk van de operatie te leiden gehad en van de (ongelabelde) palmen heb ik een deel nooit precies van soortnaam kunnen voorzien. Daarvoor hadden ze te weinig specifieke kenmerken. De bedoeling van de initiatiefnemer tot deze verkoopmarathon zal goed bedoeld zijn geweest, maar het was kennelijk te hoog gegrepen en waarschijnlijk ook een gebrek aan ervaring. 'Cemunnos' resta in pacem :(
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor pevano op 15 dec 2013 10:16

Mijn eerste exotenforum was Cemunnos (ook met dezelfde avatar) Net rond die tijd dat de eerste veel koudere winter zich aandiende. Achteraf is dat voor mij een goede start geweest, in korte tijd wist je wat wel en niet kon in jouw specifieke situatie. En dan lopen dingen zoals je wilt en word de aandacht verlegd naar andere dingen. Ik lees hier nog iedere dag, dat wel maar het posten is een stuk minder geworden. Ligt zeker niet aan Palmvrienden want dit begon bij mij op Cemunnos al. En over die handel van Dennis, wat een drama! Ik heb ondanks vele beloftes op het end nooit mijn geld terug gehad....

Groet
Peet
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor Rob op 15 dec 2013 11:10

draco schreef:Ik heb ook een korte periode op Cemunnos rondgehangen, met als ik mij niet vergis dezelfde avatar, maar een andere nickname 'Florifacies'. Het ging daar volgens mij mis vanaf het moment dat een van de oprichters een handeltje in palmen was gestart. Ik heb er een vervelende nasmaak aan overgehouden. De aflevering van mijn bestelling verliep nogal wanordelijk. Om gewicht te besparen waren de palmen uit hun respectievelijke potten getrokken en kon ik direct aan de slag. Bij de ontvangst bleek ook nog dat zendingen waren verwisseld. Een aantal planten had duidelijk van de operatie te leiden gehad en van de (ongelabelde) palmen heb ik een deel nooit precies van soortnaam kunnen voorzien. Daarvoor hadden ze te weinig specifieke kenmerken. De bedoeling van de initiatiefnemer tot deze verkoopmarathon zal goed bedoeld zijn geweest, maar het was kennelijk te hoog gegrepen en waarschijnlijk ook een gebrek aan ervaring. 'Cemunnos' resta in pacem :(

Min of meer dezelfde geschiedenis voor mij. Ook een korte tijd actief, initieel erg prettig en leerzaam, maar nadien toch een vervelende bijsmaak aan overgehouden. Door de vermenging van commerce en hobby alsmede de nogal competitief ogende bijdragen van sommige figuren heb ik nooit echt een echt prettig forum gevonden en ben ik voor het echte einde al definitief afgehaakt.
Neemt niet weg dat ik er veel goede bekenden aan heb overgehouden, waarvan enkelen echt in de vergetelheid zijn geraakt..

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel