oud cemunnos leden

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: oud cemunnos leden

Berichtdoor Benjamin op 22 dec 2013 10:05

Tja Cemunnos was toch eigenlijk ook best leuk, maar wat niet meer is dat is niet meer, so be it.

Op facebook heb ik inderdaad al best veel leuke groepen gevonden, maar dan gaat het me meestal meer om het "plaatjes" kijken dan de echte info verzammelen, dat doe ik wel gewoon hier :)
Benjamin

2 bedankjes

Berichtdoor draco op 22 dec 2013 19:41

Het droeve einde van dit forum heeft nog een onfris staartje gekregen doordat de .nl domeinnaam is ingepikt door een louche geldsite, waarvoor alle alarmsignalen van WOT op rood staan. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als de vorige eigenaar de domeinnaam voor een paar euro had geparkeerd.
Wat ik mij afvraag, weet iemand wat er met de bestanden is gebeurt, zijn deze voor inzage behouden gebleven? Er was wel sprake van dat de forumbestanden zouden worden gearchiveerd.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor arjan op 22 dec 2013 21:28

De bestanden zijn er nog, ik heb ze alle op mijn pc bewaard.
Echter niet te gebruiken zonder het programma waarin het forum was geschreven en ja je voelt het al aan komen, maar ze zijn er nog wel.
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan

5 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 23 dec 2013 02:05

Toch zonde hé.
Toen het exogardenforum plat ging heerste hier ook een redelijke rouwstemming. Jarenlang het gehele forum mee opgebouwd tot wat het was en alle ervaringen en kweekverslagen neer geklopt totdat het in één keer gedaan was. De cemunnos bestanden zijn er dan nog wel maar of die ooit nog gebruikt gaan worden is de vraag en je moet jezelf afvragen of je dat nog wel wil.
Toen het chillipeper-forum plat ging en we een nieuw forum opgezet hadden was er ook veel vraag naar het behoud van de oude info. Er is toen wel wat bewaard maar veel is er uiteindelijk niet meer mee gedaan. Na enkele maanden begon de info op het nieuwe forum serieus vorm aan te nemen en hebben we niemand meer over "de oude troep" gehoord.

O ja, ook ik was van de partij op cemunnos maar net zoals Rob stond ook mij de competitieve houding van een aantal leden mij niet aan. Altijd weer iemand die het dan toch weer beter wist.
Gelukkig kwam Palmvrienden op mijn pad, daar voelde ik me veel beter thuis en heb dus het laatste half jaar van cemunnos nauwelijks mee gekregen.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor draco op 23 dec 2013 12:10

Was de competitieve stemming niet mede een gevolg van het rangorde systeem. Dat was toch vooral bedoeld om tot een bijdrage te prikkelen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Edwin W op 23 dec 2013 12:31

Carlo schreef:Toch zonde hé.
Jarenlang het gehele forum mee opgebouwd tot wat het was en alle ervaringen en kweekverslagen neer geklopt totdat het in één keer gedaan was.

Dat is nou net de reden waarom ik een eigen website ben begonnen. Dan heb je zelf controle over de inhoud. Ik denk dat een forum meer dient als social media en een website voor info.
Overigens vindt ik het heel goed dat Palmvrienden in principe geen berichten verwijderd! :thumb_up:
Bezoek ook eens Palmexotica
Edwin W

16 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 23 dec 2013 22:09

Ik kom hier ook nog heel regelmatig langs, maar meestal maar even om de nieuwe posts te overlopen . Persoonlijke berichten beantwoord ik wel altijd . Op de duur heb je een bepaald assortiment aan planten en als je die succesvol kan verzorgen en je tuin beperkt is in oppervlakte, dan verminderd het posten.Exoten zullen uiteraard wel altijd mijn interesse blijven wekken . Ik ben ook al een tijd met rotsplanten bezig en in een rotsplanten vereniging , dus gaat veel van mijn aandacht ook in die richting .
Groetjes aan alle bekenden
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 23 dec 2013 23:00

Leuk om dit te lezen! Post eigenlijk niks meer het laatste jaar maar ben er nog steeds hoor! Inderdaad met Cemunnos begonnen maar naar wat lullen met Ro hier naar toe gegaan....zijn toch alweer wat jaartjes bezig. Leuk toch!
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 24 dec 2013 01:13

Inderdaad leuk om van de "oude rotten" nog eens iets te horen. :thumb_up:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Rob op 24 dec 2013 11:11

kiwi schreef:Leuk om dit te lezen! Post eigenlijk niks meer het laatste jaar maar ben er nog steeds hoor! Inderdaad met Cemunnos begonnen maar naar wat lullen met Ro hier naar toe gegaan....zijn toch alweer wat jaartjes bezig. Leuk toch!

Speaking of which... Weet iemand waar die maffe Amsterdammer uithangt?
Ik weet dat ie heel druk wat met verschillende zaken waaronder het vaderschap, maar de stilte is bijna oorverdovend. Men zou haast denken dat men in de regio Verona geen Internet meer heeft.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Vorige
Volgende