Vetplantjes hangen slap

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Vetplantjes hangen slap

Berichtdoor Joery op 01 feb 2014 15:08

Hallo,
Ik heb sinds enkele jaren Aptenia cordifolia staan en sinds dit jaar ook enkele Carpobrotus edulis staan. Vorige winters ging alles goed, maar nu hangen ze er beiden maar slapjes bij. De Carpobrotus is ook beginnen rotten aan te stengels :cry: Ik heb de goede delen afgeknipt en ga ze in de propagator steken om ze nog te proberen laten wortelen.
Iemand een idee hoe dit komt?
ze staan voor overwintering in een onverwarmde garage (temp zakt nooit tot het vriespunt).
Ik heb ze vorige week wel wat water gegeven. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Joery

9 bedankjes

Re: Vetplantjes hangen slap

Berichtdoor alloo op 01 feb 2014 18:40

Volgens mij één grote oorzaak "te nat"

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor Joery op 01 feb 2014 19:00

Dat denk ik ook. Maar door de vrij hoge temperaturen dacht ik dat ze wel wat water konden gebruiken. Niet dus :(
Ik ga ze u binnen zetten en hopen dat ze op kamertemperatuur drogen en nog goed komen. Hopelijk lukt het om de goede delen nog te laten wortelen.
Joery

9 bedankjes

Berichtdoor alloo op 01 feb 2014 19:57

Joery ,wat versta u door "vrij hoge temperaturen" 10 graden ??? dan moet u ze volledig droog houden.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor Joery op 02 feb 2014 09:25

De temperaturen in de garage gaan deze winter geregeld boven de 10°. Ik moet mijn oleandrers en lantana's regelmatig (meer dan andere winters) wat gieten omdat de grond volledig is opgedroogd. Daarom dacht ik dat de vetplanten ook wat water konden gebruiken. Niet dus :(
Weer een lesje geleerd hoe het niet moet :)
Joery

9 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?