AIREMULP schreef:Je hebt de plant niet groen kunnen houden ondanks de zachte weersomstandigheden?
Flinke stam al. De canna indica van jou is wel een erg hoog soort . Ziet er goed uit. Bij mij worden de indica's niet zo hoog
Edwin
Het heeft hier toch enkele keren licht gevroren snachts waardoor de meeste bladeren toch grotendeels donker gekleurd werden. Het koude regenweer deed de bladeren toch ook niet zo goed. Ze werden lelijker en ging ook hangen of vielen af. Dus ik heb onlangs de plant volledig ontdaan van het blad van vorig seizoen. Ook om er een beter zicht op te krijgen en de groeipunten te controleren. De bloemen laat ik bewust nog even zitten, anders gaan de wonden nu al beginnen inrotten. Als je goed kijkt dan zie je toch nog wat kleine groene blaadjes, dat is al nieuwe groei van dit jaar. Hij is dus inderdaad zoals J-M zegt al terug in de groei

Benieuwd wat het dit jaar gaat worden, als die zo kan starten zoals die er nu bij staat dan weet ik zeker uit ervaring dat het een beest gaat worden dit jaar en vorige jaren gaat overtreffen.
Die canna's werden (heb ze nu niet meer) altijd zo groot. Indica is verkeerde naam hoor denk ik, had ze wel zo aangekocht met die naam. Het word daar wel steeds heel warm daar tegen de tuinschermen. Zuidkant en van smorgens vroeg tot savonds laat zon.