Francky heeft duidelijk de smaak te pakken na zijn veiling van vorig jaar waar alles tegen exuberante de prijzen de deur uitging.
Je kan wel degelijk eerst gaan kijken, maar ik denk dat het verloren moeite zal zijn, want ik ben er zeker van dat de prijzen weer de pan uit zullen swingen. Met kosten erbij zullen de prijzen beduidend hoger uitvallen dan de winkelprijs zoals fordbully, palmboomgeert en erna al aangaven. Ik heb vorig jaar via die veiling een Bismarckia gekocht die ik waarschijnlijk ook teveel betaald heb. Kwaliteit was wel prima .
Toen ik die ging ophalen viel mij op dat bijna alle Trachys, kurkeiken, Pinus, en nog vele andere planten, kortom een groot deel van de toen aangeboden planten allemaal opgehaald werden door 1 grote vrachtwagen: het zou mij geen zier verwonderen dat die nu weer te koop worden aangeboden. Tegen de prijzen dat die gegaan zijn, is het onwaarschijnlijk dat die door een of ander tuincentrum nog eens met winst aan de man moesten worden gebracht.
Ik had ook de indruk dat er gewerkt werd met een stroman die de prijzen het laatste halfuur de hoogte injoeg!
Ik ga er alvast niet meer op bieden.
Grtz
Wilfried