Plannen zijn vrij divers en soms vrij vaag:
- Her-aanleggen automatische watervoorziening (handig voor als ik weer eens reis)
- Afmaken verlichting 230V en accent verlichting aanbrengen
- Repareren Pergola bamboedak
- Vaste sta-bar met krukken onder pergola bij BBQ ipv de meer formele tafel met stoelen.
- 3 vaste plantenbakken (80x80x80, gebruikt bankirai recyclen) op zwenkwielen maken voor buiten
- De vijver heeft een opknap- en schoonmaak beurt nodig
v.w.b. planten ga ik niet een koop-stop aankondigen (is bij voorbaat kansloos), maar ik ga proberen mezelf te limiteren in 1 grotere Trachy, een enkele boomvaren, iets meer kleur en oeverbegroeiing, en ook meer wintergroen - dit laatste is wat mij betreft zelfs een nieuw topic waard!
Er staan nog een basjoo en 3 bamboes die de grond in moeten, een enorme Sabal en Butia die een plek zoeken en een 20 tal soorten Trachy die een kans maken met hun formaat.
Ik ga ook experimenteren met beschikbare Anthurium, varens en eventueel Bromelia op een beschikbare dode dicksonia-stam. De Anthuriums komen van mijn onlangs overleden moeder - ik voel met je mee Eduard!
Voorts ga ik de enorme hoeveelheid potten en bakken beter wegwerken door enerzijds meer in volle grond te stoppen daar waar nog plek is, en bestaande bakken beter tussenin de beplanting verwerken, zodat e.e.a. wat rustiger en tegelijk meer weelderig oogt.
Verder heb ik voor dit jaar nog een gerelateerd objectief: experimenteren met de BBQ.
Ik ben inmiddels er in geslaagd om fabelachtige spareribs uit dat ding te toveren, maar er zijn nog wensen
Echte liefhebbers zijn welkom overigens