Ravenala madagascariensis Strelitzia reginae/nicolai zaaien

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Ravenala madagascariensis Strelitzia reginae/nicolai zaaien

Berichtdoor Jarick Bouwmeester op 17 maart 2014 21:02

Ik heb een aantal zaden van de Ravenala madagascariensis besteld. Alleen nu zou ik graag van jullie de zaaiervaringen ervan horen en of er nog belangrijkheden zijn tijdens het zaaien of het kiemen.

Ook heb ik tegelijkertijd zaden van de Strelitzia reginae en de Strelitzia nicolai besteld. Zijn hier ook nog dingen waar ik op moet letten tijdens het zaaien. Ik kan het natuurlijk op internet opzoeken maar ik vind jullie ervaringen veel interessanter.
Live your life like you want, not how others want you to live it!
Jarick Bouwmeester

2 bedankjes

Re: Ravenala madagascariensis Strelitzia reginae/nicolai zaa

Berichtdoor Gouden HandPalm op 17 maart 2014 21:46

De rav. mad. kiemt erg makkelijk en groeit ook snel. Wel moet je oppassen bij het overplaatsen van je kiembak naar een andere plaats als je gaat verspenen of anderszins gaat verpotten.

De rav. mad. Is namelijk gevoelig voor koude en kan niet zo goed tegen plotselinge temp. wisselingen. Langzaam laten wennen, dus, aan lagere temperaturen.

Het is een tropische plant, dus beneden de 10 graden dreig je hem kwijt te raken. Daar moet je je wel bewust van zijn als je hem in de winter in leven wilt houden. In een verwarmde kamer houden swinters, met wat hoge luchtvoxhtigheid.

Verder is het een prachtige plant. Ik wens je dan ook veel kweekplezier.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Re: Ravenala madagascariensis Strelitzia reginae/nicolai zaa

Berichtdoor Jarick Bouwmeester op 18 maart 2014 22:08

Okee. Bedankt voor de reactie. Ben benieuwd naar de resultaten van alle zaden die ik besteld heb.
Ben erg benieuwd hoe snel ze groeien. Ik weet dat de strelitzia reginae snel groeit aangezien we die zelf al als "volwassen" plant in de woonkamer staan.
Live your life like you want, not how others want you to live it!
Jarick Bouwmeester

2 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken