Washingtonia krijgt gele bladeren.

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Washingtonia krijgt gele bladeren.

Berichtdoor Johann0r op 24 maart 2014 16:53

Mijn grote washingtonia r. in pot krijgt gele bladeren en die gaan wat dicht zitten.

Hij staat in kas en had hem dit jaar al een keer water gegeven. Of is dit een teken dat hij te weinig water krijgt? Normaal staat hij buiten maar om hem wat sneller te laten groeien kan ik hem beter nog in kas houden ofniet?
Johann0r

0 bedankjes

Re: Washingtonia krijgt gele bladeren.

Berichtdoor eddy21 op 24 maart 2014 20:08

washingtonia kan normaal heel goed tegen droogte maar.......... de grond moet idd iets vochtig blijven zodra de kluit is uitgedroogd kan dit idd de oorzaak zijn
zorg dat de kluit weer redelijk water krijgt en je zal zien dat deze er weer boven op komt
vootaan s'winters af en toe de grond iets bevochtigen en ik zou zeggen lekker naar buiten op een zonnig plekje ;)
eddy21

34 bedankjes

Re: Washingtonia krijgt gele bladeren.

Berichtdoor s.janssen op 24 maart 2014 23:26

Zijn dit alleen de onderste bladeren of zijn het alle bladeren?
Een gezonde Washingtonia stoot de onderste bladeren af, deze worden geel en uiteindelijk bruin.

Zeker in een kas hebben Washingtonia's gewoon water nodig, het kan immers nog flink warm worden. Bodem goed vochtig houden en regelmatig even met de vinger voelen.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?