musa Dajiao

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa Dajiao

Berichtdoor David M op 29 maart 2014 17:19

Heeft er iemand meer info over deze Musa? Heeft hij liever zon of halfschaduw en kan hij een beetje vorst aan :?: :thai:
David M

9 bedankjes

Re: musa Dajiao

Berichtdoor s.janssen op 29 maart 2014 17:41

Mijn ervaring is dat de bladeren compleet bruin zijn na een nachtje vorst ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 29 maart 2014 21:21

Bij mij staat hij in de volle zon.

Ik hou hem vorstvrij.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 29 maart 2014 21:25

Ik zou ook zeggen volle zon ;)
Hoe warmer hoe beter :D

Grtz,
JM
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 31 maart 2014 13:26

Ik weet niet hoe het met Dajiao zit, maar het is een groot misverstand dat alle Musa's in de volle zon willen staan en hoe warmer hoe beter hebben hoor,...
Dan denk ik aan Musa itinerans, yunnanensis en andere bosbewoners,....
Het is belangrijk te weten waar ze van nature groeien.

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Berichtdoor Robbertvantil op 01 apr 2014 07:59

Hier is Dajiao in de volle grond volledig afgevroren en weg gerot na drie nachtjes -4/-5. Niet heel sterk dus wat toch vaak wordt gezegd. Ik had er nog 1 en die staat nu in de kas in de volle grond.
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Berichtdoor Gilian op 01 apr 2014 13:54

Alle bananen met uitzondering van de basjoo en sikkimensis mischien. Houden niet van forst. Vrij logisch als ze bijna alleen maar uit water bestaan. ;) Zelfs 5/6 graden is nog veel tekoud.
Gilian

17 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 apr 2014 22:56

Dajiao doet het beter in volle zon hier, dus lekker veel warmte geven. Het blad word ook veel breder dan bijvoorbeeld Basjoo wat ik persoonlijk heel mooi vind. Het blad is ook iets steviger wat een voordeel is tegen de vervelende wind. Ik heb verschillende stammen in de volle grond laten zitten afgelopen winter en deze staan nog steeds recht en zijn weer terug aan de groei :thumb_up: al zien ze er wel erg toegetakeld uit (zwart enz...) Hier drie keer -2 ofzo geweest echt bijna geen vorst gehad hier. 8-) Maar in een (normale) winter lukt dat natuurlijk niet, is zeer vorstgevoelig. Snelle groeier en maakt snel veel scheuten aan.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 03 apr 2014 04:17

Gilian schreef:Alle bananen met uitzondering van de basjoo en sikkimensis mischien. Houden niet van forst. Vrij logisch als ze bijna alleen maar uit water bestaan. ;) Zelfs 5/6 graden is nog veel tekoud.

Niet helemaal waar. In gebieden als Florida waar af en toe vorst voor komt worden aardig wat soorten aangeplant. Het gewas bevriest dan maar met lange hete zomers hersteld zich dat probleemloos. Ook in Noord India en Nepal komen nog bepaalde eetbare bananen aangeplant in de bergen tot zo, n 1800 meter voor. Vruchten worden daar in de late herfst geoogst en binnen laat men die narijpen. Niet zonder reden. Vorst richt daar zo nu en dan wat schade aan maar de planten overleven het.

Maar goed ons klimaat is toch heel wat kouder dus moeten we het maar met Musa basjoo doen. En op een hele warme plek met flink winter bescherming M. sikkimensis.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers