Hallo,
Ik ben vanochtend naar Famiflora geweest en heb daar een mooie Bismackia nobilis op de kop kunnen tikken. Hij is ongeveer 130 cm groot. Ik ging eigenlijk achter een Washingtonia maar ze hadden er daar alleen van 2 meter stam of zo. Dat was net iets te groot voor mij.
Dus heb dan maar een Bismarckia meegenomen, ik vind het echt een hele mooie palm.
Maar na er hier een beetje over te lezen is het blijkbaar een moeilijke palm.
En ik heb hem misschien ook een beetje te vroeg gekocht, daar hij niet onder de 10°C mag.
Ik kan hem nu voorlopig, nu dat hij nog niet in een grotere pot zit, wel in de serre zetten waar het overdag nu wel 28°C komt en 's nachts niet onder de 10°C. Maar eenmaal in de grotere pot kan dat wel problemen geven. Ik kan hem moeilijk in de woonkamer zetten.
En als we in de winter de serre moeten opwarmen tot boven de 10°C dan kan dat wel eens heel moeilijk en kostelijk worden. Misschien kan ik hem wel in de garage zetten, maar daar zal hij dan weer niet genoeg licht krijgen.
Als er iemand een idee heeft, laat het maar weten alles is welkom.
Famiflora is trouwens zeker de moeite waard om eens te bezoeken ( het is nog maar open van vrijdag ).
Ze hadden er echt wel grote en mooie Dicksonia Antarticas staan.
Ook Chamaerops, Brahea, grote Washingtonias, Trachycarpus, Phoenix canariensis en roebelleni.
Groeten Aaron.
En hier nog enkele foto's van de Bismarckia,