Pieter73 schreef:De methode van Remy lijkt me overigens de beste kweekmethode. Goed gedraineerd en voedselarm. Ik lees overal dat dat de natuurlijke groeiomstandigheden zijn en dat Albizia slecht tegen veel vocht en veel voedsel kan.
Groeten Roeland
[/quote]
Met respect voor je mening, alsook dit al in verscheidene topic's te hebben gezien
Albizia niet teveel voeden, alsook teveel vocht...
Veel vocht als de grond goed doorlatend is zal geen probleem zijn, tijdens het groeiseizoen natuurlijk.
Ivm met voeding, ik heb 2 experimenten achter de rug ivm met ze enorm voeden, en dit zonder problemen. Nu ben ik bezig met de Albizia Rosea op diezelfde manier aan het proberen en we zien wat het heeft binnen 2 maand.
Bij aanplant van de planten rond de kleine albizia heb ik 15 kilo koemestkorrel en 10 kg andere meststoffen in de grond vermengd en heel veel water gegeven. Dit 1 x herhaald later op het seizoen. Dit omdat ik de maurelli's en canna's eens flink wou laten groeien.
De Albizia (Boubri) was 2 jaar in volle grond en na deze winter was alleen maar achteruitgang voorheen opgemerkt. Albizia Lophantha heb ik omgetoverd tot een mooie boom op amper 3 maand tijd. Zie mijn tuintopic foto's. Dit door 2 maal verpotten en enorm te voeden.
Hier 2 foto's Voor en Na. van de Boubri
Grtz,
Jm
Het fijne stokje voor de Agapanthus is de Albizia
Einde augustus, de takken waren zo lang dat ze platvielen. Duidelijk enorm gegroeid als je de afstand ziet tussen de Maurelli's