Vogelslachting op Malta.

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Vogelslachting op Malta.

Berichtdoor Alexander op 28 apr 2014 06:25

Hier een video over het lukraak afschieten van allerlei zeldzame en beschermde vogels op Malta. Dat is een deel van de Wereld waar ik nooit meer heen ga! Ben er ooit lang geleden geweest. Maar op zo, n ijland waar ze dat doen mogen ze mij verrekken! En als er geen ene toerist meer komt, wat te hopen is, dan komen ze misschien tot inkeer.

http://youtu.be/YpuHwosicNg

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Re: Vogelslachting op Malta.

Berichtdoor Itrme op 28 apr 2014 13:22

Tja Alexander... Het is een triest iets... Maar dit is niet het enige wat er gebeurt hoor... Het was geloof ik nog een tijdje geleden op het nieuws.....

Hier zijn we vol bezig met het beschermen van weide/trekvogels..... Vervolgens gaan ze trekken en worden ze ergens in een ander land weggevangen met netten....
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor StefanH op 28 apr 2014 23:19

Chris Packham (bekend van enkele BBC-programma's zoals Springwatch) is al jaren bezig in de strijd tegen de massale slachting in Malta en dit jaar heeft hij een videoblog bijgehouden van de gebeurtenissen daar. De video hieronder is een triest voorbeeld van hoe een zwaar beschermde (in Nederland bijna uitgestorven) Grauwe Kiekendief daar wordt wordt verminkt en vervolgens geƫuthanaseerd moet worden...

Malta is overigens al vele malen op de vingers getikt door de EU (heeft volgens mij ook al fikse boetes gehad) en toch krijgen ze het maar niet onder controle. Walgelijk en diep triest!

Groeten,
Stefan
StefanH

28 bedankjes

Berichtdoor Rico op 30 apr 2014 18:55

In een van zijn filmpjes worden zij zelfs gearresteerd omdat ze aan het filmen waren hoe de politie hun werk (niet) deed :?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel