Gisterochtend vooradt ik naar Canna-banana ging deed ik nog een rondje door de tuin en kon helaas de speer van de pas aangeplante Livistona chilensis eruit trekken, snik snik. Heb vandaag de plant weer uit de grond gehaald en in pot gezet, het zal zeker 1-2 jaar duren voordat hij weer uitgeplant kan worden.
Het gat wat overbleeft nadat ik de speren eruit heb kunnen trekken.

Vandaag wou ik eigenlijk de overkappingen boven de Butia en Brahea weghalen alleen omdat er voor aankomende week veel regen wordt voorspeld wacht ik daar nog 1 week mee, ook heeft het geen zin om andere planten uit te planten gezien de voorspellingen.
Vandaag was dus een mooie dag om de nieuwe aanwinsten in een nieuw potje te steken.
Als eerste waren de 2 nieuwe Parajubaea's torallyi var. torallyi aan de beurt, de linker heb ik als kado gehad van Christophe waar ik erg blij mee ben. De grote laat ik eerst 1 jaar wortelen en dan gaat hij de volle grond in.

De 2 Brahea super silver die ik van Christophe heb overgenomen , de kleur komt er al mooi uit.

De Chamaedorea radicalis die ik van Tropical Bart heb overgenomen, planten zien er echt super uit en de linker begint een bloemstengel aan te maken.

De Musa thompsonii bij Canna-banana vandaan die eigenlijk voor de buurman was maar heb hem zover gekregen dat hij straks genoegen neemt met een scheut waarvan er 4 opzitten, Christophe had ook een zer mooi exemplaar

.

De Musa raja puri met 6 scheuten die ik niet kon laten staan.

De zeer speciale Musa zaifui sp. nov.

Nog een vrij speciale soort, de Musa enanao.

De nieuwe aanwinsten van gisteren waar ik nog geen foto van heb genomen maar binnekort wel ga doen zijn de: M. daijao, M. st williams hybride, M. acuminata microcarpa en de T. martianus khaisa hill.
Gr, Ro