Wie kent deze diertjes ?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Wie kent deze diertjes ?

Berichtdoor asiantjen op 30 mei 2014 20:51

Wie kent deze diertjes , het is een soort kever ,ik zit echt met een plaag , niet in mijn tuin , gelukkig, maar wel vooraan aan de straat , overdag zitten ze met veel te zonnen op stenen of op spoorweg dwarsliggers , het is niet de leliekever , deze heeft bij sommige op hun rug een tekening dat lijkt op een gezicht .
Ook zitten ze niet op planten maar zitten gewoon op de grond op schors ,schade aan planten heb ik ook nog niet gemerkt , maar ik wil er wel graag vanaf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg

Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Re: Wie kent deze diertjes ?

Berichtdoor Itrme op 30 mei 2014 21:05

Zien er uit als vuurwantsen ;)
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 30 mei 2014 21:50

Zijn inderdaad vuurwantsen heb hier vorig jaar een invasie gehad nu zijn ze opeens verdwenen.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Rico op 30 mei 2014 23:48

Zijn wel mooi :onzeker:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 31 mei 2014 08:07

Wat doen ze dan verkeerd dat je er vanaf wil?
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor draco op 31 mei 2014 15:10

Het is een prachtige foto zo met de geblakerde bielzen als achtergrond. Zeer toepasselijk bij deze jonge vuurwantsen. Je kunt ook mooi de verschillende stadia zien van de geleidelijke ontwikkeling (onvolledige gedaantewisseling of metamorfose) bij wantsen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 31 mei 2014 21:15

Bedankt jongens voor jullie antwoord :thumb_up: :thai:

Infeite doen ze bij mij geen kwaad , even opgezocht op Google , ze komen van de buur , die heeft op de grens Hibiscus struiken en daar leven ze op , ze komen wel zonnen op mijn spoorweg dwarliggers , soms met honderden .

Han , het zijn wel mooie diertjes , zoals je schrijft mooie tekening op hun schild , bij sommige doet het mij en beetje denken aan een Afrikaans hout-snij masker :lol:

grts

Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 31 mei 2014 21:21

asiantjen schreef:Mooie tekening op hun schild , bij sommige doet het mij en beetje denken aan een Afrikaans hout-snij masker :lol:

grts

Etienne ;)

Het zullen wel Afrikaanse bootvluchtelingen zijn. Die komen ook op bielzen over de Middellandse Zee. Toen Moammar Mohammed al-Qadhafi nog aan het bewind was, had je die wantsen niet. Gewoon ff Teeven bellen.

(Best kans dat ze eitjes leggen in je bielzen, Etienne. Ideale plek voor bruidsnachten voor wantsen...)
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 01 jun 2014 20:24

GHP, op die bielzen zullen ze niet veel meer moeten komen , ik heb ze al eens behandeld met straf bleekwater en dat hebben ze niet graag , of hun eitjes er tegen kunnen ,zal de toekomst uitwijzen ,dat ze maar bij mijn buur blijven ,die heeft ze mee gebracht :lol:

grt Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?