Rob schreef:... 8< ...
PS: Ik ben benieuwd hoe Dimitri zijn huis en tuin in St Niklaas ervan af zijn gekomen. gelukkig was de wagen ff niet thuis....
Idd Rob, ik was gelukkig nog net niet thuis op het moment van de hevige hagelbui. Daar ben ik heel erg blij voor want mag er niet aan denken als mijn auto er voor kwam zoals de vele anderen die ik gezien heb. Ik was net op weg naar huis toen het hier in Sint-Niklaas los barste, toen ik thuis kwam was het net voorbij. Men moeder woont in het centrum en heeft de volle laag gekregen. Gelukkig stond haar splinternieuwe auto in de garage dus die heeft geen schade. Echter wel veel schade aan het huis, plastieken dak van de veranda vol gaten, velux'en kapot en haar tuin is volledig verwoest, echt alles volledig gelijk met de grond. Ze belde me in paniek toen ik bijna thuis kwam, ben meteen doorgereden naar haar en toen ik daar aankwam wist ik niet wat ik zag. Straten vol met 15cm ijs en alles aan het dampen door de warmte. Overal takken en bladeren en riviertjes alsof er een orkaan is gepasseerd. Alle auto's op straat verwoest en vol ijs. Iedereen op straat om 4u snachts en overal schade en brokstukken. Nooit gezien of meegemaakt. Men moeder haar tuin lag vol met Hagelstenen cm's dik. Hagelstenen zo groot als eieren...

Na wat opruimwerk ben ik dan met angst naar huis gereden. Toen ik hier thuis aankwam zag ik dat het hier veel minder was geweest. Snelle inspectie gedaan maar gelukkig geen schade aan het huis. Ik woon aan de rand van het stad en denk dat ik ook de rand van de hagelbui heb gekregen. In de tuin lagen hagelstenen zoals grote knikkers maar zeker niet zo'n grote eieren zoals bij men moeder. De auto's hier op straat hadden wel wat blutsen maar geen gebroken ruiten. Ik heb enkel schade in de tuin. Alle Musa's, Ensete's, Gunnera's, Tetrapanax en andere groot bladige planten zijn allemaal doorzeefd en heel veel geknakte bladeren. Hier en daar ook beschadigde palmbladeren of andere plantje. Doet wel pijn maar valt al bij al nog mee. Planten groeien wel terug. Hier wat foto's snel genomen met de gsm, kwaliteit dus niet zo goed...
@Carine, dat ziet er bij jullie ook goed getroffen uit. Jammer dat dit gebeurde maar helaas niks aan te doen. Veel sterkte ook gewenst ! Aan alle andere slachtoffers trouwens ! Dit is echt verschrikkelijk om mee te maken. Alleen al al die auto's waaronder heel veel geen omnium verzekerd zijn...echt om te huilen. Heb veel dikke bakken gezien die verwoest waren, je kon er geen bluts meer bij inkloppen, was geen plaats meer over... Veel mensen zullen opzoek gaan naar nieuwe wagens dus wie zijn auto nu verkoopt...