Hoe lang duurt het voordat een Canna knol opkomt?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Hoe lang duurt het voordat een Canna knol opkomt?

Berichtdoor s.janssen op 18 mei 2014 22:14

Als ik je naam moet geloven ben je vast een grote waterschildpadden liefhebber of heb ik het mis?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Scriptascripta op 19 mei 2014 12:11

s.janssen schreef:Als ik je naam moet geloven ben je vast een grote waterschildpadden liefhebber of heb ik het mis?

Jazekers, heb twee dames van bijna 11 :D
Scriptascripta

8 bedankjes

Berichtdoor Scriptascripta op 04 jun 2014 19:33

Eindelijk is mijn geduld (waar ik een chronisch gebrek aan heb!) beloond, mijn tweede Canna Pink Sunburst laat zich nu ook zien!

Hieronder nog de stand van zaken van de andere Canna's:

image.jpg
image.jpg (87.29 KiB) 5974 keer bekeken
Scriptascripta

8 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 05 jun 2014 18:01

Daar komen heel wat scheuten omhoog zeg :thumb_up:
Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor Scriptascripta op 05 jun 2014 18:36

AIREMULP schreef:Daar komen heel wat scheuten omhoog zeg :thumb_up:
Edwin

Dat waren twee planten die ik vorig jaar bij de kweker heb gekocht. Knollen in de grond laten zitten deze winter en nu blijfven ze maar scheuten omhoog gooien. Ik durf niet eens te schatten hoe groot dit rhizomenstelsel is geworden...
Scriptascripta

8 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 jun 2014 00:08

Ik vind de canna's maar vreselijk langzaam dit jaar, niet vooruit te branden!
Mensen die een kas hebben of een ideale raam op het zuiden hebben een mooie voorsprong. Knollen van Russian red, Rubrum, indica en altensteinii heb ik door de grote hoeveelheid zo in de grond gedrukt en komen nu pas met het 2e blad. Ik hoop dat we nog bloei hebben van de zomer!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Scriptascripta op 14 jun 2014 07:56

Mijn twee gekochte knollen verschillen dag en nacht, de ene heeft al drie grote bladeren, de andere piept net boven. Mijn uitgeplante zaailingen beginnen nu steeds grotere bladeren aan te maken.

Mijn tuin ligt heel beschut en het is meestal een graad of 4 à 5 warmer dan voorspeld wordt. Misschien dat dat helpt.

Hebben jullie nog foto's van de vorderingen?
Scriptascripta

8 bedankjes

Berichtdoor Marjanne op 14 jun 2014 12:42

Ook hier zijn de Canna`s erg langzaam.
In de volle grond komen ze net boven.
Terwijl ze al sinds maart in de grond staan (waren goed afgedekt en zijn niet bevroren)
Degene die in een pot staan doen het wel wat beter.
Bloemen gaan er vast wel komen, want ze kunnen echt een groeispurt maken, ik moet dus nog even geduld hebben en afwachten wanneer dat gaat gebeuren.
Marjanne

20 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 14 jun 2014 12:53

Ik merk dat mijn canna (en ook calla) knollen harder uitlopen en ook iets meer groeisnelheid hebben als ik ze voor het inplanten in de tuin eerst een etmaaltje in lauw water voorweek. Zo activeer je de groeikern in de knol beter, is mijn ervaring.

Ze komen bij mij namelijk vrij droog uit de winteropslag. In nov. droog ik ze altijd op de kachel om winterrot te voorkomen.

Ze groeien nu lekker. De canna rhizomen hebben ieder 2 uitlopers gekregen. De calla knollen ieder wel 5+ aan uitlopers.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 14 jun 2014 13:10

Ik zie hier vooral veel verschil tussen de musafolia rubrum en de gewone canna's met gele of rode bloem.... De musafolia is al een stuk verder en de rest komt pas net boven piepen.

Nou kan dat te maken hebben met de vitaliteit van de knollen, aangezien de musafolia vorig jaar in de volle grond heeft gestaan en de anderen allemaal in pot (die te klein waren :fluiten: had de groeisnelheid een beetje verkeerd ingeschat :fluiten: )

Hieronder 2 foto's ze zijn allemaal op het zelfde moment uitgeplant en niet voorgetrokken:

Afbeelding
Afbeelding
Itrme

70 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers