Hallo!
@amourath
een vriendin van mij is tuinarchitecte en zij heeft het bestratingsplan getekend, ze heeft dat idd heel goed gedaan vinden we.. waar er platinnes liggen achteraan had zij liever gras gezien, maar dat vond ik nt practisch.. 3 honden plus dagelijks oversteken nr de composthoop en mijn camionette laden enzo.. haar beplantingsplan trok me evenwel helemaal nt aan, dat ben ik nu volledig zelf aan het uitpluizen
tof dat de honden je aanspreken, we hebben ze 2 jaar geleden uit spanje geadopteerd, het zijn 2 podenco's en 1 straathond, 3 volwassen beesten die nog nt een baas gehad hadden en ik nog nooit een hond! kun je voorstellen dat ik daar mijn peren mij afgezien heb.. het gaat steeds beter evenwel, het zijn erg leuke dieren.. de draad is idd helaas voor hen.. is nog een tijdelijke oplossing voor ik iets esthetischer vind dat ook doeltreffend is
maar dus na de zuiderse dieren een zuiderse tuin hihi
dank je voor de tip ivm de banaan!
@edouard
grondige aanpak is hier idd het codewoord

ik heb het met de buurman besproken, we mogen de gevel volledig schilderen (na kleine calculatie vind ik dat te duur) of planten tegen laten klimmen zoals wingerd enzo, enkel dingen aan vastmaken heeft hij liever nt.. er zitten veel van die zenderstenen tussen, ken je dat ? die vallen al bijna uiteen als je nog maar nr wijst, brolstenen van vroeger, ook as-stenen genoemd.. vandaar.. vandaag echter een klimrek ineen 'gesjord', ik zal morgen een foto maken.. het ziet er wel vrij jungle-achtig uit hihi
verder denk ik achterste stuk muur donkerbruin te schilderen, precies alsof de aarde doorloopt.. vind ik mooie achtergrondkleur voor groen en blauw-grijs, plus ook extra warmte vasthoudend.. verder denk ik op stuk muur tss de 2 palmen een zee-zicht te schilderen, ben nogal zee liefhebber.. ik wil idd iets doen om die muur wat op te vrolijken en te breken, echt een mottig ding is dat
verder vandaag nog wat quercus ilex struiken gaan halen, ga er haag mee maken naar straat toe, is wel de oostkant, hoop dat het lukt, evt kan ik 's winters rieten matten tegen het hek vastmaken vr de te droge vrieswind.. daar bij fc plant was ook net een ladingetje pittosporum tobira nanum (op een stammetje dan nog) toegekomen.. ik zocht al een tijdje naar pittosporum varianten, dit is de eerste die ik vind.. zo cute! heb hem gelijk meegenomen dus. echt een hele mooie plant voor 25€, lijkt me nt te duur..
zaterdag hopelijk langs aquabotanica in veurne, daar hebben ze ook speciale soorten, met de nadruk op maritieme taaie planten, van overal.. echt mijn ding
ik maak morgen fotoos!
fijne avond!
Evelien