Hallo

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Re: Hallo

Berichtdoor eline_v op 04 apr 2010 22:49

Goede avond,

heb enkele fotoos geselecteerd die evolutie tuin over de jaren beetje schetsen
pasgekocht1.JPG
vertreksituatie
pasgekocht1.JPG (85.64 KiB) 4003 keer bekeken
pasgekocht2.JPG
vertreksituatie
pasgekocht2.JPG (66.25 KiB) 4003 keer bekeken
tussenfase1.JPG
ergens tussenin
tussenfase1.JPG (75.35 KiB) 4003 keer bekeken
tussenfase2.JPG
ergens tussenin
tussenfase2.JPG (74.66 KiB) 4003 keer bekeken
nieuwebestrating1.JPG
bestrating en vijvervorm aangelegd
nieuwebestrating1.JPG (57.66 KiB) 4003 keer bekeken
nieuwebestrating2.JPG
nieuwebestrating2.JPG (63.17 KiB) 4003 keer bekeken
nieuwebestrating3.JPG
nieuwebestrating3.JPG (59.16 KiB) 4003 keer bekeken
nieuwebestrating4.JPG
nieuwebestrating4.JPG (75.19 KiB) 4003 keer bekeken
nacompost1.JPG
situatie nu
nacompost1.JPG (44.18 KiB) 4003 keer bekeken
eline_v

1 bedankjes

Berichtdoor eline_v op 04 apr 2010 23:00

nog enkele
nacompost2.JPG
tuin nu
nacompost2.JPG (81.81 KiB) 4002 keer bekeken
nacompost3.JPG
tuin nu
nacompost3.JPG (89.64 KiB) 4002 keer bekeken
nacompost4.JPG
het eiland met de palmbomen.. nog enkele jaren geduld voor de hangmat en de cocktail :)
nacompost4.JPG (77.08 KiB) 4002 keer bekeken

@amourath

idd serieus gaan shoppen, ik ben van het aanpakkerig type en ga graag vooruit

@bulldogmiep

ik heb idd al heel veel geleerd door te kijken en na te doen, en veel op te zoeken ook, ik ben zelfstandig schilder in mijn 2e carriere (voorheen marketing blabla) en door de verbouwing ook steeds meer een all-round handige harry :)

@Dejagere

ik ben van 1971, weet nt of je dat jaar bedoelt, in ieder geval is de gemakkelijke weg nt mijn voorkeursweg, wat geregeld wel wat vapeurs oplevert ja :) maar je bedoelt allicht de tropische tuinen :)

nog een ander vraagje, kan ik dat hier stellen ? zou er iemand ervaring hebben met pittosporum soorten en osmanthus americanus in het binnenland ? allereerst zijn ze moeilijk aan te geraken en schijnen ze ook nt echt winterhard te zijn.. ik vind ze alleszins prachtig en ga dat toch eens proberen..

Fijne avond nog en iedereen bedankt voor de warme welkoms!
Evelien
eline_v

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 apr 2010 23:04

Je bent er je werk van aan het maken! Met een aantal mooie palmbomen en bananenplanten zal het echt prachtig zijn! :D

Veel plezier verder! En toon ons wat fotootjes van de verdere evolutie hé ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 04 apr 2010 23:26

Hoi Evelien,

Ook vanwege mij van harte welkom. Je tekstje is vlot geschreven en leest leuk. ;)

Tegen het microklimaat van je buurman zou ik musa's en eventueel Trachelospernum jasminoides.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor eline_v op 04 apr 2010 23:48

Peter,

dank je voor je suggestie, ik heb idd wel een zwak voor die jasmijn.. enkel moet ik nog een constructie uitdokteren om ze te leiden, de buurman wil zo weinig mogelijk gaten in zijn muur.. ofwel eerst een andere klimmer die gn steun behoeft en dan die jasmijn eroverheen.. moet ik nog verder uitzoeken wat mooiste resultaat zou geven.. suggesties zeker welkom.. heb ook al de topic rond klimplanten ontdekt.. echt een interessante, ordelijke site is dit!

Ivm die bananenplanten, vind ik zeker ook mooi, ben aan het lezen welke ik best neem -lees die best tegen wind kan en dus langst mooi blijft in mijn ogen-

Vriendelijke groeten,
Evelien
eline_v

1 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 04 apr 2010 23:54

2 houten paaltjes tegen de muur met verankeringspin in de grond
Afbeelding

Hiertegen eventueel een lattenwerk of een draad.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor amourath op 05 apr 2010 09:55

Dat ziet er prima uit hoor! Originele vijvervorm heb je gekozen! De bestrating is ook mooi, benieuwd naar het zicht eens er water in de vijver zal staan! Leuke hondjes ook, die draad rond het palmeneiland is voor hen?

Qua aanplant van bananen: hangt er vanaf hoe je ze wil/kan overwinteren... als alles buiten moet blijven kan je best met de musa basjoo experimenteren.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 05 apr 2010 11:36

Hallo, ik vind het ook knap hoe jullie de zaken aanpakken ! Geen halfwerk, maar meteen een rigoureuze aanpak, kun je ook wel zien dat hier over nagedacht is!
Mag je niets tegen die gevel van de buurman aanzetten? om die saaie gevel te onderbreken!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor eline_v op 06 apr 2010 23:08

Hallo!

@amourath

een vriendin van mij is tuinarchitecte en zij heeft het bestratingsplan getekend, ze heeft dat idd heel goed gedaan vinden we.. waar er platinnes liggen achteraan had zij liever gras gezien, maar dat vond ik nt practisch.. 3 honden plus dagelijks oversteken nr de composthoop en mijn camionette laden enzo.. haar beplantingsplan trok me evenwel helemaal nt aan, dat ben ik nu volledig zelf aan het uitpluizen

tof dat de honden je aanspreken, we hebben ze 2 jaar geleden uit spanje geadopteerd, het zijn 2 podenco's en 1 straathond, 3 volwassen beesten die nog nt een baas gehad hadden en ik nog nooit een hond! kun je voorstellen dat ik daar mijn peren mij afgezien heb.. het gaat steeds beter evenwel, het zijn erg leuke dieren.. de draad is idd helaas voor hen.. is nog een tijdelijke oplossing voor ik iets esthetischer vind dat ook doeltreffend is

maar dus na de zuiderse dieren een zuiderse tuin hihi

dank je voor de tip ivm de banaan!

@edouard

grondige aanpak is hier idd het codewoord :)

ik heb het met de buurman besproken, we mogen de gevel volledig schilderen (na kleine calculatie vind ik dat te duur) of planten tegen laten klimmen zoals wingerd enzo, enkel dingen aan vastmaken heeft hij liever nt.. er zitten veel van die zenderstenen tussen, ken je dat ? die vallen al bijna uiteen als je nog maar nr wijst, brolstenen van vroeger, ook as-stenen genoemd.. vandaar.. vandaag echter een klimrek ineen 'gesjord', ik zal morgen een foto maken.. het ziet er wel vrij jungle-achtig uit hihi

verder denk ik achterste stuk muur donkerbruin te schilderen, precies alsof de aarde doorloopt.. vind ik mooie achtergrondkleur voor groen en blauw-grijs, plus ook extra warmte vasthoudend.. verder denk ik op stuk muur tss de 2 palmen een zee-zicht te schilderen, ben nogal zee liefhebber.. ik wil idd iets doen om die muur wat op te vrolijken en te breken, echt een mottig ding is dat

verder vandaag nog wat quercus ilex struiken gaan halen, ga er haag mee maken naar straat toe, is wel de oostkant, hoop dat het lukt, evt kan ik 's winters rieten matten tegen het hek vastmaken vr de te droge vrieswind.. daar bij fc plant was ook net een ladingetje pittosporum tobira nanum (op een stammetje dan nog) toegekomen.. ik zocht al een tijdje naar pittosporum varianten, dit is de eerste die ik vind.. zo cute! heb hem gelijk meegenomen dus. echt een hele mooie plant voor 25€, lijkt me nt te duur..

zaterdag hopelijk langs aquabotanica in veurne, daar hebben ze ook speciale soorten, met de nadruk op maritieme taaie planten, van overal.. echt mijn ding

ik maak morgen fotoos!

fijne avond!
Evelien
eline_v

1 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 06 apr 2010 23:27

Hoi, ik krijg het al warm bij het lezen van jullie plannen, een hele hap! Maar een leuke uitdaging! Hou ons maar op de hoogte, nu al nieuwsgierig hoe die gevels er uit gaan zien!! succes :P
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?