Goji bes

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Goji bes

Berichtdoor Dutchlatino op 27 jun 2014 19:42

Hallo luitjes,
Ik heb twee jaar geleden in Haps een beginnend struikje gekocht van, naar men zei, een Goji-bes. Nu lees ik dat deze voorzien moet zijn van stekels; dat is dus niet het geval. Is dat normaal als ze zo klein zijn of heb ik gewoon een ander soort plant gekocht. Het struikje is nu zo'n 30 cm hoog.
Bedankt,
Johan
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Re: Goji bes

Berichtdoor Itrme op 27 jun 2014 20:16

Ik heb er ook een, zelf gezaaid en ik moet zeggen dat de stekels niet altijd even duidelijk aanwezig zijn. Vooral op jonge takken missen ze nog al eens....

Niet dat ik een gezond struikje heb ofzo... Die van mij heeft er de grootste moeite mee in leven te blijven buiten :S
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 27 jun 2014 21:55

Ik heb er één in pot die is maar halve meter hoogte en deze in volle grond al 2 m in dezelfde tid.Heb al een aflegger opgepot,dat gaat prima.Hier stekels maar niet bijzonder groot een cm of 2 lang.Niet echt een stekelige struik hier ;geen last van.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 27 jun 2014 22:57

Dejagere schreef:Ik heb er één in pot die is maar halve meter hoogte en deze in volle grond al 2 m in dezelfde tid.Heb al een aflegger opgepot,dat gaat prima.Hier stekels maar niet bijzonder groot een cm of 2 lang.Niet echt een stekelige struik hier ;geen last van.

En...? Al bessen kunnen oogsten? Of zijn de planten nog te jong?
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor Gerrit Graat op 28 jun 2014 10:33

Ik heb op de IPM in Essen (2013) van een bedrijf uit Tsjechië een plant gekocht zonder stekels en deze gestekt en heb er 10 staan van 1.80 hoog inde pot. Allemaal zonder stekels of doorns en de vruchten zijn lekker. Wel af schermen voor vliegen en wespen want die lussen ze ook.
www.lentefairhaps.nl
Gerrit Graat

12 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 28 jun 2014 12:43

Dank jullie wel mensen.

Ja Gerrit, daar viste ik eigenlijk ook naar. Er zijn dus wel degelijk doornloze exemplaren. Ik neem aan dat deze ook een andere naam hebben.

Ze zijn inderdaad heel gemakkelijk te stekken, dat heb ik al mogen ondervinden na het stekken van te lange uitlopers.

Grtn,
Johan
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor Gerrit Graat op 28 jun 2014 13:58

Op het kaartje wat er aan hing stond alleen Goij bes en voor de verder rest niets.
http://www.lentefairhaps.nl
2 en 3 Mei 2015
Laatst bijgewerkt door Gerrit Graat op 28 jun 2014 14:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Gerrit Graat

12 bedankjes

Berichtdoor alloo op 28 jun 2014 16:01

Ik heb ook al enkele jaren deze plant ,en het is een doornlozen;nog nooit bloemen eraan gehad, twijgen van wel twee meter lang,want ik twijfel of ik wel de echte soort heb,heb ze wel gekocht als Goji bes.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 29 jun 2014 11:30

Dus een voorzichtige conclusie is dat er ook doornloze exemplaren zijn die af en toe bloeien; ja toch :)
Grtn,
Johan
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor jaak op 29 jun 2014 12:42

Ik heb ook al enkele jaren een doornloze Goji bes in pot staan gekocht als klein plantje van 20cm hoog en is beginnen bloeien vanaf het derde jaar en heeft ook telkens bessen gegeven,vanaf dit jaar staat hij in volle grond en heeft nu al een tak met bloemen en stilletjesaan vorming van bessen.
Ik heb de plant gekocht bij Andrews garden op de plantenbeurs in Putte bij Guus en Nadia.

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken