ik heb even snel een paar foto's gemaakt van hoe mijn tuintje er nu uitziet.
Het is net als 4 jaar geleden nog steeds propvol en zelfs nog voller, want m'n zwembadje van
3 meter rond heeft nu plaats gemaakt voor een vierkant tentje van 3x3 en daarin staat nu een
opblaas bubbelbad en heb ik wel weer wat zonlicht in moeten leveren, maar het tentje bevalt
mij zo goed, dat ik overweeg om er een te bouwen van staal en hout en dan een paar gebruikte schuifpuien, zodat het een klein gebouwtje word dat voortaan permanent kan blijven staan,
en ik dan alleen nog maar het badje hoef op te ruimen en dan de planten er in kunnen
overwinteren. En geeft zo'n gebouwtje toch een hoop privacy, want ik heb asociale buren
gekregen, en wil ik geen pottenkijkers, en kan ik zo het bubbelbad seizoen aanzienlijk
verlengen, en zonder dat de buren er iets van meekrijgen.
Tot nu toe moest ik elke keer eerst het zwembad afbreken, en op die plek een kas bouwen,
dus ook elke keer een hoop gesjouw met planten, want die moeten dan eerst aan de kant,
en kan ik dan letterlijk m'n kont niet meer keren, want ik heb geen tegel meer over waar
nog niets opstaat en dan overdrijf ik niet. Hier nog een link naar mijn topic over de kas.
viewtopic.php?f=49&t=2796&p=30333#p30333
Dan krijgt men een betere indruk van hoe mijn plaats er zo'n beetje uitziet.
Waar de kas dus stond, staat nu het tentje, en toen het zwembad er stond, stonden de palmen en bananen daar decoratief rond omheen, wat imo wel het mooiste was, maar dit tentje en straks wellicht het gebouwtje, heeft een hoop voordelen, zoals meer warmte, privacy, geen lawaai vd pomp en het gebubbel als je er na een nachtje stappen er nog in wil, en vooral niet elk jaar een kas moeten opbouwen en afbreken.
Op de eerste foto zie je het tentje links achter in de hoek staan.
De 2e foto is vanaf de andere kant gemaakt, dus vanuit het tentje waar het bubbelbadje staat
en ik van daaruit zo in de tuin kijk. links zie je nog net een ensete maurelli achter de paal staan wiens hoogste blad op 4 meter hoogte zit.
Btw, dat bubbelbadje heb ik nog maar 5 dagen geleden gekocht, en dat had ik eigelijk al jaren geleden moeten doen, want het was een hoop gesjouw met dat toch relatief kleine opzetbad van maar 3 meter doorsnede, maar ik heb zoals ik al zei geen ruimte om m'n kont te keren als ik alles moet op en afbouwen, en ben dan nu blij dat ik nu weet welke kant ik op wil met m'n tuin
Het tentje is nu van donkere stof dat nagenoeg geen licht doorlaat, en dat ga ik dan goedmaken
door het gebouwtje te voorzien van schuifpuien en een transparant dak, wat de rest vd tuin ook meer licht zal geven. Nou, dat was het wel voor even. Anders krijgen we van die lappen tekst, en dat leest niet lekker weg.