bruine punten Brahea Armata

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

bruine punten Brahea Armata

Berichtdoor devi74 op 07 aug 2014 09:03

Hallo Mensen,

Weet iemand hoe t komt dat mijn Brahea Armata bruine gedroogde punten krijgt. Deze bruine punten komen ook voor in het jonge blad dat net opengaat.
In principe geef ik hem niet veel water, regenbuien voorzien hem van water.

Is dat te weinig of is dat nog teveel.

of heeft het met de bemesting te maken.

Hij staat in de volle grond (geen kleigrond), sinds augustus/september vorig jaar. afgelopen winter heb ik er een construktie omgebouwd, waardoor hij niet veel heeft geleden.

Ik hoor graag wat ik eraan kan doen.
Bijlagen
DSC_0045.JPG
DSC_0045.JPG (224.95 KiB) 3286 keer bekeken
b1.jpg
de bruine punten
b1.jpg (290.15 KiB) 3286 keer bekeken
devi74

0 bedankjes

Re: bruine punten Brahea Armata

Berichtdoor palmboomgeert op 07 aug 2014 17:31

ik zie niet direct een probleem op de foto's.

Het beetje bruine punten die zichtbaar is heb ik op de mijne ook. Een nieuw blad heeft dit ook vrij snel. Volgens mij staat er op de foto een mooie armata te blinken in zijn vel.

Moest ik er volledig naast gekeken hebben misschien eens een detail foto?

mvg geert.
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 07 aug 2014 19:33

Prachtige armata. Ik denk dat hier niet veel aan te doen is. Heb ik ook wel die kleine bruine puntjes aan mijn armata die al jaren in de volle grond staat. Waarschijnlijk is het hier bij ons toch nog te nat. Maar je kan er moeilijk ook een dak gaan boven bouwen tijdens het groeiseizoen lijkt me. Ik stoor er me niet aan, zie je haast niet.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor devi74 op 08 aug 2014 09:33

Ik maak me dus voor niks zorgen:)

Maar als ik het goed begrijp is het beter om hem zo droog mogelijk te houden. Uit het forum kan ik niet uithalen of deze plant nou zo droog mogelijk moet staan.
De ene schrijft dat een brahea veel water nodig heeft, de andere schrijft weer dat deze zo droog mogelijk moet staan.

Ook lijkt mijn Brahea anders als de andere op dit forum. Deze is compacter, heeft meer blad, en al het blad staat dicht bij elkaar.
Ik dacht eerst dat het geen Brahea Armata was.
maar goed....
Waterboyke en Palmboomgeert, Bedankt voor de reakties ....
Bijlagen
DSC_0070.jpg
DSC_0070.jpg (220.3 KiB) 3217 keer bekeken
devi74

0 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 08 aug 2014 10:37

Ik zit op bijna zuivere zandgrond en geef de mijne toch regelmatig water aan de voeten bij langere droge periodes.
Vanaf september stop ik volledig met water geven en daarna is het afhankelijk van het weer wanneer ik er een afdakje boven plaats. Vorig jaar was dat ergens in oktober denk ik.
Hoofdzaak is om deze in de winter te beschermen tegen de regen

Maak echter niet de veronderstelling dat zo droog mogelijk wil zeggen nooit water geven in de zomer. Zo droog mogelijk slaat vooral op najaar en winter.

Ik weet niet welke grond jij hebt, maar de verharding rondom rond je palm laat zeker al geen water door.
Hoe diep is je plantgat?, wat zit er onder de verharding rondom je palm? Dit zijn allemaal factoren die invloed zullen hebben op de groei van je boom. Hou er rekening mee dat moest je boom goed groeien en de stam wordt dikker dat je huidig plantgat misschien wel een te klein zou kunnen zijn.

mvg
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor hexina op 08 aug 2014 14:39

De mijne groeit net zo compact als die van jou hoor en naar mijn mening groeien ze prima. Ik vind die van jou er echt prachtig bijstaan :thumb_up:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?