Afgelopen dinsdag weer begonnen met werken en in de vakantie lekker in de tuin gerommeld. Veel planten zijn vooralsnog de volle grond ingegaan. Daardoor is de sfeer alleen maar toegenomen. Dus voor jullie een paar foto's.....
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Dank jullie voor de leuke reacties. Ik ben echt zo blij met mijn tuin. Het is echt geworden zoals ik het wilde. Maar het is nog lang niet af. Zo willen we de donkerblauwe schutting graag een tropische aanblik geven. Binnenkort bestellen we daarvoor bamboematten die we gewoon op de bestaande schutting monteren. Ikzelf wil graag het dakje van het speelhuis ook voorzien van een tropische look. De jubeae heeft nu ook zijn plek in de volle grond en is nu bezig zijn 3e speer te ontvouwen. Vorig jaar opende hij met moeite 2 speren. Een hele vooruitgang dus. De Dicksonia Antartica heeft een volledig groene kroon terwijl hij begin dit jaar 3 lelijke halfbruine veders had. Binnenkort ga ik een bamboe ophalen in kuip. Deze staat ingegraven en is gaan lopen. Dat word een hele klus. De bamboe word eerst uitgegraven en vervolgens ga ik hem gewoon delen en ze stuk voor stuk oppotten. Dus wellicht nog bruikbaar om te ruilen of te verkopen.
Inderdaad een flinke evolutie Esther ! Ziet er allemaal al heel mooi uit Een Jubaea in de volle grond zeg je...ga je ook met tenten beginnen in de winter De plannen klinken ook leuk.
Ja dimi, ik ga van de winter 5 palen de grond inslaan en zowiezo een dak erop maken. Stroom ligt al in de buurt dus een lichtslang erbij is snel gebeurd. Mocht het gaan vriezen dan gaan we ook de wanden inpakken. Maar verder laat ik het open..... Ik moet alleen nog eens een kacheltje kopen want de vorige is kapot. De banaan en de paradijsvogelbloem graaf ik uit want wil ze niet verliezen. Veel planten staan ook in grote potten en die gaan bij ernstige vrieskou met de steekkar de garage in. Gaat goed komen nu mijn man ook een beetje meedenkt en vooral de winterbescherming gaat aanpakken hihihihi
@rob, mijn princeps is idd heel mooi en hij groeit echt prima. Heb hem al 3 jaar en gekocht bij ro op haps....