Multiple Palm Syndrome

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Multiple Palm Syndrome

Berichtdoor Jane op 24 aug 2014 22:09

Van het weekend heb ik een Palmenwinkel bezocht in Erica. Het doel was de aanschaf van palmentrays en een kijkje hoe zoiets er nu uitziet achter een internetshop. Ik wist niet wat ik zag... :shock: Ik zag door de bomen het bos niet meer. Trachy's met witte randjes, rode randjes, groene bladeren, blauwe bladeren, vezelige stammen, bijna kale stammen, harde bladeren, zachte bladeren... Ik moet hoognodig bijgeschoold worden op de palmenacademie. Zelf heb ik er 5 van diverse formaten en ze zien er allemaal anders uit.
Ik kreeg pijn in mijn nek bij de aanblik van diverse boomvarens en de droogtecultuur was ook ruim vertegenwoordigd.

Toch heb ik ook maar deze mee genomen. Ik ben ontzettend trots op mezelf, dat ik het hierbij heb gelaten. :mrgreen:

Afbeelding

Kleine foto impressie;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Re: Multiple Palm Syndrome

Berichtdoor Rob op 25 aug 2014 00:02

Welkom Dina, u hoor je echt helemaal bij de exotenverslaafden familie! geen exoten junk zonder dat ie af en toe bij Herbert koffie lurkt. meestal betekent dit dat ook de kofferbak helemaal vol is op de terugweg, dus je vertoont nog enige vorm van zelfdiscipline ;)
Ik herinner me mijn eerste trip naar Erica nog als gisteren; behalve dat ik een uur te laat was, moest ik toegeven dat het behoorlijk overweldigend was. Later heb ik eenzelfde gevoel alleen nog maar gehad bij Ponga, FachJan en in de tuin van Guus en Nadia...

Supermooie Trithrinax overigens. geen heel gemakkelijke jongen overigens maar ik neem aan dat Herbert je behoorlijk heeft bijgeschoold :thumb_up:

gr
Rob

PS: zag net dat er nog wel een aantal vakken leeg waren in Erica...volgend jaar begin van het seizoen dan zijn ze allemaal echt vol, en lopen er nog 20 mensen met glazige hebberige oogjes rond op ons jaarlijks uitje..... :fluiten:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Re: Multiple Palm Syndrome

Berichtdoor Jane op 25 aug 2014 08:41

Dank u :thai: :mrgreen:

Mezelf kennende, zal ik die overige namen ook wel een bezoekje brengen in de loop der jaren... Ik ben alleen niet bekend met de eigenaren, omdat ik net kom kijken in deze wonderlijke wereld van al dat moois.

Ik ken Herbert dus niet en heb alleen contact gehad met de medewerkers. Gelukkig spreek ik mijn talen 8-) Ik heb geen spoedcursus Tithrinax gevolgd, maar ik pluk mijn meeste info van dit forum en het overige op het net. Ik zal hem koesteren en hij gaat dit seizoen toch de volle grond nog niet in.

Ik heb sterk de neiging om me aan te sluiten bij de "me too-club" :mrgreen:
Omdat ik op doorreis was, heb ik lang niet alles goed gezien.
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties