bladeren worden geel en verdrogen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

bladeren worden geel en verdrogen

Berichtdoor jaak op 03 sep 2014 22:02

De bladeren van mijn reuze hibiscussen worden geel en verdrogen langzaam aan, ik heb dit bij 2 van de 4 planten,dit is begonnen bijna op het einde van de lange regenperiode,de planten staan in zware grond
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn,ik heb nu vloeibare mest toegediend maar weet niet of dit iets uithaald,de foto's zijn klikbaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Re: bladeren worden geel en verdrogen

Berichtdoor draco op 04 sep 2014 00:23

Als ze het goed deden voorafgaande aan de regentijd kan het zijn dat de wortels aangetast (verrot) zijn. De planten kunnen dan onvoldoende water opnemen en de bladeren verdrogen. Mest toedienen heeft dan geen zin. Als remedie kun je proberen de planten na deze flink te hebben teruggesnoeid, terug te zetten of op te potten in een goed doorlatend medium zodat zich nieuwe wortels kunnen ontwikkelen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Re: bladeren worden geel en verdrogen

Berichtdoor jaak op 06 sep 2014 20:46

draco schreef:Als ze het goed deden voorafgaande aan de regentijd kan het zijn dat de wortels aangetast (verrot) zijn. De planten kunnen dan onvoldoende water opnemen en de bladeren verdrogen. Mest toedienen heeft dan geen zin. Als remedie kun je proberen de planten na deze flink te hebben teruggesnoeid, terug te zetten of op te potten in een goed doorlatend medium zodat zich nieuwe wortels kunnen ontwikkelen.

Ze deden het inderdaad heel goed en stonden mooi in blad en knop,in het najaar staan hier rioleringswerken voor de deur en dan moeten ze toch uit de grond , bij deze een goed moment om de grond te verbeteren,wat gebruik ik het best :?: zand, compost, .........

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?