Zonnedauw, venus vliegenval en trompetbekers

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Zonnedauw, venus vliegenval en trompetbekers

Berichtdoor JDB1989 op 08 aug 2014 23:21

Dag iedereen,

Ik heb momenteel een venus vliegenvanger, een trompetbekerplant, en ik ga binnenkort proberen zonnedauw uit zaad te krijgen. Mijn vraag is of ik deze 3 soorten in 1 grote pot zou mogen houden. Ik vind het mooier als ze wat door elkaar gaan groeien. Normaal heeft de venusvliegenval een winterrust nodig, kan dit dan kwaad voor de andere soorten als die ook een tijdje kouder staan? Of andersom, kan het kwaad als de venus vliegenval geen winterrust krijgt?

Alvast bedankt!
JDB1989

3 bedankjes

Re: Zonnedauw, venus vliegenval en trompetbekers

Berichtdoor p e t e r op 09 aug 2014 23:17

De planten uit een tuincentrum zijn meestal weefselkweken. Deze zijn steeds wat gevoeliger in de winter.

Mijn Sarracenia's blijven in de winter gewoon buiten zonder bescherming. De venus vliegenvanger kan best vorstvrij overwinterd worden.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 12 aug 2014 00:01

Het ligt er maar net aan welke soorten zonnedauw en trompetbekerplant je hebt. Sarracenia purpurea en bijv. Drosera rotundifolia kunnen onbeschermd onze winters doorstaan en hebben winterrust nodig. Maar er zijn ook soorten die niet tegen kou kunnen. Als je niet weet welke soorten je hebt/ gaat aanschaffen dan zou ik ze net vorstvrij overwinteren.
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 19 sep 2014 05:27

Dionaea muscipula kan wat vorst hebben, maar is niet echt winterhard. Ben ooit een mooie plant in een strenge winter kwijtgeraakt.

Ik heb ze ook in het wild gezien in de Greenswamp in North Carolina.

En daar staan ook een aantal Sarracenias en Drosera.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten