phyllostachys bissetii?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

phyllostachys bissetii?

Berichtdoor erwin21 op 25 okt 2014 19:00

Hallo Allemaal,

Een paar maand geleden heb ik een bamboe haagje aangelegd met de phyllostachys bissetii. Nu heb ik laatst een extra plant gekocht alleen wel bij een andere kweker. Ik vind alleen dat er te veel veschil in zit. Terwijl het de zelfde plant moet zijn. Vooral de kleur en de vertakkingen zijn anders. Heeft iemand een idee of dit klopt en/of welke plant dit is?

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

Erwin
erwin21

0 bedankjes

Re: phyllostachys bissetii?

Berichtdoor oosterholt op 25 okt 2014 21:03

Een van de duidelijkste kenmerken van een phyll. is op de halm drie zijtakken met bladeren.
De onderste foto is geen phyllostachys.
oosterholt

2 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 25 okt 2014 23:02

Is of Fargesia dracocephala Rufa of Fargesia robusta Campbell of Pingwu, persoonlijk neig ik naar de robusta.

Foto is net te slecht om het goed te zien ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor erwin21 op 26 okt 2014 00:13

Bedankt voor de reacties. Dat is wel heel slecht als die als bissetii verkocht word. De eerste is dus wel een echte phyllostachys bissetii.
erwin21

0 bedankjes

Berichtdoor draco op 26 okt 2014 00:43

oosterholt schreef:Een van de duidelijkste kenmerken van een phyll. is op de halm drie zijtakken met bladeren.

Heb je de zijtakken wel goed geteld? Volgens mij heeft Phyllostachys twee zijtakken per knoop. Vaak zijn deze ongelijk van dikte en kun je misschien beter spreken van een primaire en secundaire zijtak.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor oosterholt op 26 okt 2014 10:55

draco schreef:
oosterholt schreef:Een van de duidelijkste kenmerken van een phyll. is op de halm drie zijtakken met bladeren.

Heb je de zijtakken wel goed geteld? Volgens mij heeft Phyllostachys twee zijtakken per knoop. Vaak zijn deze ongelijk van dikte en kun je misschien beter spreken van een primaire en secundaire zijtak.

Draco heeft gelijk, het zijn 2 zijtakken.
oosterholt

2 bedankjes

Berichtdoor erwin21 op 26 okt 2014 12:23

Ik hem er uit gespit en bij de andere fargesia gezet. Ik heb van het bedrijf die wel de goede soort heeft geleverd ook een phyllostachys atrovaginata. De zijtakken kloppen wel. Alleen is hij nog klein dus lijken het meerdere takjes. Kan iemand zien of dit een phyllostachys atrovaginata is?

Afbeelding

Afbeelding
erwin21

0 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie