Wij zijn in de "herfst" van ons leven onze tuin aan het omvormen van klassieke tuin naar "mediterane" tuin. Enkele maanden geleden begon alles met twee palmboompjes die ik voor mijn verjaardag kreeg. Twee Roebelini's kwamen kort nadien onze garage als twee lijfwachten opfleuren. Na een paar tuinen bezocht te hebben op de opentuindagen, en een prachtige tuin gezien te hebben in Ninove, gingen de poppen voor goed aan het dansen. Momenteel zijn wij nog druk doende om de eerste winter zo goed en kwaad mogelijk door te komen. Onze prachtige Humilis en olijfboom zijn onze oogappels, en zullen met de beste zorgen omringd worden. Met enkele soorten palmbomen, bananen, canna, yucca, agave, bamboe en een "mini dessert" met winterharde cactussen hebben we onze handen vol! Ons volgende klein project is een minivijver, of toch het gebruik van 2 halve tonnen, om nog wat variatie te brengen.
Ik mag van geluk spreken dat mijn vrouwtje ook door de microbe gebeten is, en mij met raad en daad bijstaat. Uiteraard trekken we nog grote ogen als we tuinen bezoeken. Etienne, Jaak, Arlette en enkele anderen gaven ons waardevolle info. Als "groentjes kunnen wij dit zeker gebruiken, en wij nemen deze raad dan ook met veel dank aan. Binnenkort plaatsen we wat foto's van voor en na. Een andere mening en raadgeving kan soms wonderen doen.
Groetjes van ons!