Ruud schreef:Zeer mooie constructie hoe zit het met het stroom verbruik en tussendoor de pot iets vochtig houden !
Vorig jaar is de verwarming / lichtsnoer niet een keer aan geweest. Dus dit antwoord moet ik je voorlopig schuldig blijven. En als het aan mij ligt hoop ik dat ik je de komende jaren hier ook geen antwoord op kan geven omdat het gewoon weg niet vriest dan

Zodra de zon schijnt stijgt de temperatuur in de constructie behoorlijk tot zo een 5 tot 8 graden hoger dan de buitentemperatuur. Dit is een beetje vergelijkbaar met de natuurlijk omstandigheden in waar de Washis voorkomen.
Ik geef geen water in de winter. Mocht het toch heel erg droog worden kan ik alsnog water geven maar ik verwacht niet dat het nodig gaat worden.
Ruud schreef:Ik zou graag willen weten hoe je de noppenfolie en het vliesdoek hebt vast gemaakt aan het raamwerk ik vind het bouwwerk namelijk super ik ga hem ook zo maken heb je misschien nog tips
Ik heb de noppenfolie en vliesdoek met een tackermachine (nietmachine) vastgezet aan de binnenzijde van elke stukje raamwerk. En binnenzijde bedoel ik de kant die naar de palm is toegericht.
Herman schreef:Jezus wat een goede constructie.
Ik heb de robusta dan in de volle grond.
Heb hier 4 palen rondom gezet en hier om heen dunne plastic platen. Eventueel bij lage vorst noppenfolie omheen. Speer ga ik eventueel beschermen met verwarmingskabel aangesloten op thermostaat.
Heb t niet zo mooi afgewerkt als jij, maar ik hoop dat de werking het zelfde is.
Het voordeel van volle grond is dat je minder kans hebt op bevroren wortels. Nadeel is dat je niet altijd invloed hebt op de hoeveelheid vocht bij de wortels.