Hoi hier staat ook wat over de verzorging ;
http://www.tuinkrant.com/plantengids/ku ... /21471.htmDit komt in de buurt van de verzorging die hij hier krijgt. buiten de lage wintertemp. omdat hij het hele jaar binnen staat.
Dat de lucht niet te droog mag zijn weet ik, heb vloerverwarming in de veranda, omdat er een paar flinke potten staan is deze nooit onder de 50% denk ook wel dat dit een groot verschil is in de winter met menig woonhuis.
Bruine bladeinde krijg ik zelden, wel heb ik af en toe last van spint en door deze te behandelen gaat het wel eens fout zoals afgelopen zomer, toen had ik het blad natgespoten tegen de spint en ben ik uitgegaan met de hond echter na 10 minuten kwam de zon uit en is het meeste blad verbrand! Dat kan dus ook gebeuren
Hier een foto van vroeg in het voorjaar dus nog in de stookfase weinig bruine punten te zien,
Stam zoals hij nu is, hij is na die fatale behandeling een weekje buiten geweest en opnieuw opgepot, wel weer in de zelfde pot kreeg net nog wat verse aarde ertussen, nu staat die droger dan in de winter maar dat heeft in mijn geval met extra verdamping te maken, gelukkig worden de nieuwe bladstelen wat korter en is de afstand tussen de schacht ook minder lang zodat die niet al te snel omhoog meer gaat,
Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC