Bij deze ook weer eens een berichtje van mij.
De hutjes stonden gelukkig al een tijdje en de palmen eronder zijn kurkdroog.
Tweede kerstdag toch de trachy's een beetje beschermd met een lap plastic zodat deze niet teveel vocht/sneeuw in het groeipunt konden krijgen.
Ik wou de bananen laten staan, maar door de gruwelijke voorspellingen heb ik die zaterdag toch maar uit de grond getrokken en de garage in gesleept.
Hieronder een foto van hoe in de toekomst alle hutjes moeten worden, maar door tijdgebrek kan dit jaar nog niet bij alle hutjes het dak open.
Ik heb eerst met een dun laagje vliesdoek de bladeren bij elkaar gebonden, daar lichtslang omheen en vervolgens weer vliesdoek om de warmte bij de palmen te houden.
Dit werkt erg goed. De lampjes gaan aan bij 0,5 en uit bij plus 3. misschien wel een beetje hoog, maar omdat ik helaas nog maar 1 thermostaat kon vinden ben ik genoodzaakt om van de zwakste uit te gaan en dat is een grote washingtonia en een cycas die dit jaar voor het eerst in de tuin staan.
De lampjes zijn op het koudst (ongeveer -6 schat ik) een kleine tien minuten aan geweest en toen weer bijna een uur uit. dus mag niet klagen
Hier een actie foto van de lampjes