Dracaena.

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Dracaena.

Berichtdoor Kelvin Cooke op 22 jan 2015 17:01

Hey mensen,

Onlangs heb ik deze jonge/dame uit de bosjes getrokken........ lag daar met uitgedroogde kluit uit een flat gegooid.

Nu is hij langzamerhand weer wat beter aan het worden en heb ik zojuist een stek + wortel van de basis kunnen afsnijden en opgepot.

Nu vraag ik mijzelf alleen nog af welk soort dit is!?!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kelvin Cooke op 22 jan 2015 17:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Kelvin Cooke

10 bedankjes

Re: yucca

Berichtdoor Ruudcactus op 22 jan 2015 17:38

Dat is een Dracaena nog iets, geen Yucca
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Re: yucca

Berichtdoor Kelvin Cooke op 22 jan 2015 17:42

Geinig dat hobbyisten meer weten als een tuincentrum. Dit zal niet de eerste keer zijn dat ze mij daar verkeerde info geven!

Laatst deze foto's ook bij het desbetreffende tuincentrum laten zien.

Bedankt Ruud!!
Kelvin Cooke

10 bedankjes

Re: Dracaena.

Berichtdoor draco op 22 jan 2015 18:13

De Dracaena die op wonderbaarlijk wijze de zwaartekracht weet te trotseren is waarschijnlijk Draceana fragrans. Ik veronderstel dat de bonte stek als laatst getoonde van een andere plant stamt? Dit zou een variant van Draceana deremensis kunnen zijn.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Kelvin Cooke op 22 jan 2015 18:51

De grote plant is de moederplant van de stek op de onderste foto.

Deze plant heeft 4 van deze stekjes gemaakt waarvan 1 op de stam zonder wortel en 3 ondergronds (ook op stam) met wortel. Dit was de grootste.
Kelvin Cooke

10 bedankjes

Berichtdoor Hanselman op 22 jan 2015 20:37

Goedeavond ,

dit is een Dracaena opzijnkantius. :lol: :lol:
Hanselman

30 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 23 jan 2015 00:06

Over het algemeen hebben tuincentra verstand van verkopen, van planten weten ze immers maar weinig ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Kelvin Cooke op 23 jan 2015 01:22

Hanselman schreef:Goedeavond ,

dit is een Dracaena opzijnkantius. :lol: :lol:

:lol:
Ik maak gebruik van mijn mobiel en als ik ze upload is dit het effect, vandaag 2 maal zo een post gehad met opzekantius soorten . 8-)

s.janssen schreef:Over het algemeen hebben tuincentra verstand van verkopen, van planten weten ze immers maar weinig ;)

Niets aan toe te voegen :thumb_up:
Kelvin Cooke

10 bedankjes

Berichtdoor draco op 23 jan 2015 02:01

De 'stek' heeft zo te zien een bonte streep, die ik niet bij het exemplaar op stam waarneem.
Als de stek beworteld uit de aarde is geplukt, is het niet waarschijnlijk dat deze toebehoorde aan het groene exemplaar. Draceana fragrans en ook andere soorten worden als stamdeel gestekt en lopen na beworteling op de stam weer uit. Ik vermoed dat er verschillen soorten of variëteiten bijeen zijn geplant. :? Het komt voor bij planten dat een bonte variëteit reverteert naar de wildvorm, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Kelvin Cooke op 23 jan 2015 03:12

Ik heb de stek losgesneden van het grote exemplaar, de stek was een uitloper van de grote stam die ondergronds tevoorschijn kwam.

Ik zal morgen overdag even een foto maken van de snijwond om even een idee te geven.
Kelvin Cooke

10 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Plantenidentificatie