Wat vinden jullie van deze advertentie?

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Wat vinden jullie van deze advertentie?

Berichtdoor Hanselman op 26 jan 2015 21:33

Je slaat de spijker op zijn kop !

Als ik naar zijn tuinen kijk, denk ik hoe kun je dit doen. Er wordt veel grond afgevoerd en aangevuld, zonder dat deze de tijd krijgt om tot rust te komen ( nazakken grond/berg en dal ).
Ook de planten worden te dicht op een geplant, ziet ' volgroeid ' uit alleen na 3-5 jaar kun je een groot gedeelte weer er uit gooien doordat er planten niet goed groeien/doodgaan ( slechte ontwikkeling/plaatsgebrek). :shock:

m.v.g.
Hans. :mrgreen:
Hanselman

30 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 27 jan 2015 14:02

wow dit is echt belachelijk zeg! Pure oplichterij!
Ik wou in eerste instantie een mail naar de verkoper sturen, maar toen bedacht ik me:
misschien moeten we alle handelaren in de benelux en het duitse grensgebied eens een mailtje sturen met die link, om te vragen of ze ergens een paar van die palmen missen?
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 30 jan 2015 11:46

Sub T schreef:wow dit is echt belachelijk zeg! Pure oplichterij!
Ik wou in eerste instantie een mail naar de verkoper sturen, maar toen bedacht ik me:
misschien moeten we alle handelaren in de benelux en het duitse grensgebied eens een mailtje sturen met die link, om te vragen of ze ergens een paar van die palmen missen?

Je kan het bericht ook gewoon rapporteren aan marktplaats. Ik weet niet of ze er daadwerkelijk wat mee doen maar het is het proberen waard...
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 30 jan 2015 12:37

Dat lijkt mij inderdaad een van de betere opties Itrme. Daarnaast vind ik op het moment dat je een tuin aanlegt zelf ook deels verantwoordelijk bent voor het geen je in je tuin zet. Ik denk dat een phoenix roebelenii in een droog test labratorium vorst bestendiger is, dan in een klets natte tuin in nederland.

Deze test resultaten zijn dus niet te vertrouwen. Dit gebeurt niet alleen in de tropische planten/palmen wereld. Denk maar eens aan de auto branche, daar prediken ze vaak dat een auto heeeeel zuinig is, in praktijk blijkt hier weinig van te kloppen. Toch is dit wetenschappelijk onderbouwd. Hoe testen ze zoiets, door een auto in optimale omstandigheden te laten rijden. Echter doen deze optimale omstandigheden zich in real life nooit voor. Het is misleiden, aan de andere kant is het dus een stukje verdiepen van de consument.

wat typo's verwijderd
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor PalmPat op 30 jan 2015 12:41

Sub T schreef:wow dit is echt belachelijk zeg! Pure oplichterij!
Ik wou in eerste instantie een mail naar de verkoper sturen

Persoonlijk zou ik maar een beetje oppassen. Houd er rekening mee, dat als je zo'n mensen zou gaan aanschrijven en eventueel gaat beschuldigen, dat je misschien wel eens een hoop problemen zou kunnen krijgen. Ze hebben dan je emailadres, je IP, je... én de rest is met enig onderzoek dan ook nog wel te achterhalen.

Op Marktplaats (overigens een leuke site) moet je gewoon voorzichtig zijn. Er is een heleboel leuks te krijgen, echter als iets te mooi is voor woorden, dan is het ook vaak te mooi om waar te zijn. Maak je er als koper een fout, dan ligt de oorsprong van die fout vaak aan eigen naïviteit.
Vr. groet, Patrick
PalmPat

38 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 30 jan 2015 12:49

PalmPat, kan me niet voorstellen dat het hier gaat om naïviteit van de verkoper... krijg sterk het vermoeden dat dit moedwillig is....
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor PalmPat op 30 jan 2015 12:53

Itrme,

Ik denk dat je mijn bijdrage niet helemaal juist begrepen hebt, ik heb het namelijk niet over naïviteit van de verkoper ;)
Vr. groet, Patrick
PalmPat

38 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 30 jan 2015 12:57

PalmPat schreef:
Sub T schreef: Maak je er als koper een fout, dan ligt de oorsprong van die fout vaak aan eigen naïviteit.

Je hebt gelijk in dit opzicht. Teven is het lastiger dan je denkt om via een IP adres iemand op te sporen ;)
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor PalmPat op 30 jan 2015 13:06

Ter verduidelijking:

1 - Als iets te mooi is voor woorden
2 - Als iets veel goedkoper is als wat normaliter is te verwachten
3 - Als je iets wenst aan te schaffen zonder kennis van zaken / zonder eerst info in te winnen
4 - Tegen beter weten in en dus zonder het "juiste" gevoel (intuitie)
5 - te impulsief

dan moet je gewoon opletten op marktplaats als koper. Doe je dat niet en koop je onverhoopt de kat in de zak, dan ligt dat voor een groot gedeelte dus aan eigen naiviteit.
Vr. groet, Patrick
PalmPat

38 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 30 jan 2015 23:46

Inderdaad even oppassen, je hebt totaal geen bewijs dat ze die palmen ergens anders vandaan hebben ;)

Als ik mij zorgen moet maken om alle palmen die op marktplaats staan.. :?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel