Wat te doen tegen wolluis in Kentia

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Wat te doen tegen wolluis in Kentia

Berichtdoor Tropica Flora op 09 feb 2015 09:09

Ik heb heel bot 3 keer volle dosis calypso gebruikt (systemisch gebruik door in de pot aan te gieten) en ik heb de wolluis hier weg gekregen volledig!
Wel heb ik ook alle wolluis die ik zag handmatig verwijderd.
Neem eens een kijkje op http://www.TropicaFlora.nl
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Berichtdoor erna op 09 feb 2015 14:51

palmgek schreef:Een typische kwaal van Butia's. Heb er hier ook al zolang ik hem heb last van. Eigenlijk nooit iets aan gedaan. De palm lijkt er weinig onder te lijden, maar als die sticks werken zal ik ze ook is proberen.

Bedankt voor tip Erna! Hoeveel had je er gebruikt voor in de volle grond?

Ik dacht dat ik een volledig pakje ttz. 20 sticks gebruikt heb, op ongeveer 25 cm van de stam, gelijkmatig rondom de stam verdeeld. En dan een tijdje goed water gegeven ( was wel in de zomer ) Na enkele weken toch merkbaar verschil. Ik zal bij een plaag toch de sticks opnieuw gebruiken, en het is een voordeel dat er ook nog meststoffen inzitten. Zoals gezegd, de planten in de woonkamer varen er goed bij, het is dit jaar de eerste winter dat er omzeggens geen beestjes op de planten zitten.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor zuiderwijk op 09 feb 2015 15:47

Hallo

Bedankt voor de tips :) het geeft dus wisselend resultaat wat te gebruiken.Er zitten zeker bruikbare tips bij :thai: Hij staat al 4 jaar in de volle grond en weghalen is mijn laatste optie.

Groetjes Raymond.
zuiderwijk

4 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 09 feb 2015 20:23

@Batdah, dit staat ook op de verpakking, buiten kan je dit gebruiken, voor appelen en peren kan je dit nu nog doen. Voor perzikken en abricoos is het nu te laat die zijn binnen 2 maanden al in bloei.
Maar, planten die hun blad behouden moet je dit al toepassen in december, ze moeten ongeveer 2 maanden rust hebben.

Er is ook een nieuw bio-middel, hoewel het er niet specifiek opstaat zou dit produkt wel helpen tegen veel ongedierte en ook wolluis....
Natria anti-sect bio is de naam... ga dit binnenkort eens aanschaffen en testen.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor ikzelf1955 op 16 maart 2015 18:08

Nog enkele verkoopadressen in Nederland bekend?
ikzelf1955

18 bedankjes

Berichtdoor Kai op 15 apr 2015 20:48

Wordt er in deze deze thread niet vergeten dat het grootste gedeelte van een wolluis probleem ónder de grond zit?
Kai

17 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?