Pieter73 schreef:Er moet niks
Als je op de link onderaan mijn bericht klikt dan kom je gelijk bij foto's van mijn bamboes achter het huis van mijn ouders. De vivax van 8 meter bij 6 cm dikke stelen hebben die afmetingen bereikt zonder bemesting en ik verwacht dat ze nog hoger gaan worden. Zelfs zeer zelden extra water gegeven. Maar ze groeien dan ook op vruchtbare zwarte leemgrond. Maar aan de foto's te zien heb jij dezelfde grondsoort. Natuurlijk stellen ze extra voeding best op prijs, maar onmisbaar nee.
Ja, nu herinner ik me weer dat je schreef dat je de parvifolia ook had gekocht. Zijn het gezonde planten zonder bamboemijt (lichte rondjes op bovenkant van het blad en een soort spinnenweb op de onderkant)? Ik wil zelf ook ooit nog een parvifolia en vind het wel handig dat ze via post versturen.
Ok super dan geef ik alleen compost
...
Had vanochtend gekeken en zag geen sporen van bamboe mijt.
Pieter73 schreef:Tip: kijk eens op
http://kippenjungle.nl/bamboe.htmDat is in Groesbeek, vlak bij waar jij woont. Prachtige gigantische Ph. vivax aureocaulis ook. Het is dus mogelijk ook bij jou. En nog veel meer. Schitterende tuin waar ik graag nog eens zou gaan kijken. Helaas iets verder bij mij vandaan dan bij jou. Jij hoeft alleen maar de grens over te springen en met oostenwind landt je bijna tussen zijn exoten

Hee die site heb ik wel eens gezien, wist niet dat ie in Groesbeek woonde. Ik rijd doordeweeks iedere dag langs Groesbeek als ik naar het werk ga!
Edit:
Ik ga gewoon de vivax planten nu weet ik het zeker
De andere twee plant ik later wel een keer in de tuin achter. ..